vilken bräda?

magnusericsson

Ny medlem
vilken bräda?
tjena.

Jag letar efter en ny bräda som är lite allround.
Jag har funderat lite på en Salomon Salvatore Sanchez, en Technine Derek Denison pro model och en Technine Yucky charm.
Kör mest park, blandat med rails och hopp.
Någon som har erfarenhet av rockerbrädor som kan förmedla lite bra/dåligt om dem?
Kom gärna med egna brädförslag också.
Längd 1.85, Vikt 75kg och helst en jibb-bräda.

Tack på förhand.

vilken bräda?
Bataleon Riot, Goliath, Evil Twin? Ariobic kan funka också men den är ganska mjuk så den kan bli lite läskig i riktigt stora hopp...

vilken bräda?
Jag kör nästan enbart på rocker och måste säga att de är så jävla grymt.
jag kör faktiskt på salvatore sanchez 156 och är 185. Hur grym som helst. Den är riktigt lekfull och lätt den skönaste brädan jag kört på rails med, pressar är så stört skönt med den..
De går att hoppa med den i stora hopp, carva i pisten och bränna nån puderline (rocker är fett i puder!) Den funkar på hela berget med andra ord.
Det är stört bra pris på den brädan också. (sjukt bra kvalla och hållbarhet btw)

Mitt tips är att satsa på salvatore.. du kommer inte bli besviken!

Senast ändrad:
vilken bräda?
Feelix sa:
Jag kör nästan enbart på rocker och måste säga att de är så jävla grymt.
jag kör faktiskt på salvatore sanchez 156 och är 185. Hur grym som helst. Den är riktigt lekfull och lätt den skönaste brädan jag kört på rails med, pressar är så stört skönt med den..
De går att hoppa med den i stora hopp, carva i pisten och bränna nån puderline (rocker är fett i puder!) Den funkar på hela berget med andra ord.
Det är stört bra pris på den brädan också. (sjukt bra kvalla och hållbarhet btw)

Mitt tips är att satsa på salvatore.. du kommer inte bli besviken!
Det kommer att bli en salvatore.
Vet du föresten någon bra återförsäljare av Salomon?
Annars blire att beställa genom Vallåsen! :)

vilken bräda?
Jag beställde min DC pbj biittner pro model i förrgår ifrån usa och den verkar sjukt grym.
min är iofs 153, du kanske skulle kört på en vanlig DC pbj 155 eller 157. checka www.dogfunk.com

vilken bräda?
Persson1990 sa:
Jag beställde min DC pbj biittner pro model i förrgår ifrån usa och den verkar sjukt grym.
min är iofs 153, du kanske skulle kört på en vanlig DC pbj 155 eller 157. checka www.dogfunk.com
Jo jag har testat min polares pbj, sjukt skön bräda, men sen så är allt en pengafråga också. suger men sant.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp