vilken cykel ska jag välja

josi_57

Ny medlem
hej jag har tänkt att köpa en dirt cykel eller freeride. är ganska nybörjare har bara kört med min gammla cykel och hoppat o lite sånt. e dena cykeln nå att ha? http://evaldsmtb.jetshop.se/ sök på 18T-DJ300S? ska inte va så seriös bara stegra och trixa lite även köra endel på en bmx bana som liger brevid mig. tänkte även fråga vilken storlek man ska ha är ca 170 o e 14 år så man växer ju ganska fort just nu? tror ni att en m är för liten? min gamla e en 15 ram hur stor e en m?

Vet inget om nån av dom cyklarna, men jag tror aldrig en medium blir för liten, snarare för stor isf, om man mest ska trixa och latja med cykeln så är de lättare och skönare me en rätt liten hoj. En medium blir nog bra men en small blir nog inte heller tokig skulle jag gissa.
Jag själv hade en small när jag va ungefär som dig och trivdes hur bra som helst med det, har en rätt liten hojj nu me (är 20 år 180cm) men vet inte om de e s eller m. De kan ju dock skilja lite mellan märken och så.

men om man köper en cykel för ca 5-6 tusen e det bara skit då eller ska man köpa en beg i den prisklassen istället?

min kompis köpte dena 10T-DJ50S cykeln igår men på den jag kollar på för 6 tusen är det mycket tunare sadel. är det olika modeler eller är boda dirt?

va på cykelaffärn ida och då hade denna cykel kommit in specialized P2 Cromo
för 10 000. men den fanns bara i smal. varför finns bara dom lite dyrare cyklarna bara i smal? tänkte ju stegra endel och hoppa men blir det inte jobbigt att stegra på en sån liten cykel? fick ej provköra den bara provsita pga att den inte va helt ihopsatt en.

2900 för den cykeln!? det kan inte stämma. bara gaffeln kostar så mycket!

edit: såg nu att det bara är ramen som kostar så mycket...

Senast ändrad:
Finns ju en limegrön som ser likadan ut som kostar 7,5 tusen. vad e skildnaden? skulle gärna behöva svar om en s är = 17ram , Så for som möjligt

Tillbaka
Topp