Vilken Downhill cykel...?

Stenhuggarn

Ny medlem
Tjena,

Jag känner att jag behöver köpa en ny cykel, men jag vet inte redigt vilken
cykel jag ska köpa. Har kollat lite på Scott Gambler, Ironhorse worldcup och Trek session 88. Jag skulle behöva era tips på andra bra cyklar och ni får gärna säga vad ni tkr om de cyklarna jag nämnde innan här.

'Take care people!

Tja om du ska ha en bra billig hållbar cykel kan du satsa på Specialized Big Hit :D 08 modelen den kostar ientligen 17 000 nu 12 000 :P

Jag tror att du får vad du betalar för, både Scott och Ironhorsen verkar klart schyssta, har dock ingen större koll. Jag är jäkligt svag för DH10'an, sjukt snygg!

Men ovanstående verkar ju veta vad de pratar om, så kör på Big Hiten, säkert mer lämpad för DH än t.ex. Demo-hojarna...

Bra försök med användandet av "dem", synd bara att det blev fel! ;-)

Sam_17 sa:
Jag har inte gillat specialized preis.. Är ute efter lite grovare cykel ;D
haha n00b. Bara så du vet är Specialized cyklar i princip dom bästa i världen, iaf demovarianterna. Har blivit utsedda till bästa ram antal gånger. Köp inte gambler. Dom håller inte i längden. Om jag var du skulle jag satsa på demo8,demo7 eller trek. Nya Trekcyklarna verkar sjukt bra!

om du inte tycker att Specialized demo är grov vet jag inte vad du är för typ sam hill har ju gått över på dom nu anars en yeti, orange eller nått

Senast ändrad:
När jag testade Scott Gambler så tyckte jag den var hur go som helst. Men "millionaire-OG" sa visst att dom inte höll i längden. Hoppas att han inte har alla indianer i kanoten för en sån blir min nästa.

Men en Specialized är ju mycket bra dom med, kvalitet är det verkligen.

Specialized, Specialized, Specialized, Specialized, Specialized, Specialized, !!!

Har kört länge på specialized och dom funkar hur brra som helst! Framförallt är dom väldigt sköna att cykla på och du kan inte mena att du inte tycker dom etillräckligt grova ^o)

Anton_F sa:
När jag testade Scott Gambler så tyckte jag den var hur go som helst. Men "millionaire-OG" sa visst att dom inte höll i längden. Hoppas att han inte har alla indianer i kanoten för en sån blir min nästa.

Men en Specialized är ju mycket bra dom med, kvalitet är det verkligen.
Hehe joodå det har jag. Har sett många dh10or som har spruckit i länkaget! Dh20 är nog bättre. Men dh10 spricker lätt i swingen.

Ironhorse konkar ju, gamblern är tråkig stenåldersteknik och då blir väl bara 88an kvar. Synd att den är ful som stryk bara.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp