Vilken freestylebräda?

blizzy

Ny medlem
Vilken freestylebräda?
Hade tänkt o köpa ny bräda till denna säsongen.
Jag är 184 lång, 70kg o har stl 43-44 i skor..
kommer bara åka park o backcountry i år så behöver en helgjuten jibbbräda! Den jag har nu är 159 men tänkte mig kanske lite kortare och såklart mycket mjukare..
Nån som har bra tips på nån riktigt grym freestylebräda?
Får helst inte kosta miljoner för drar inte in så mycket deg nu för tiden men den måste den måste hålla kvaliteen så den håller hela säsongen (ska säsonga i Tignes)... Kör med ett par burton cartel och DC phase boots så får gärna passa till dem också..
Alla tips välkomna!

Vilken freestylebräda?
allian har ju en massa roliga nya brädor iår. dom gör ju inga "nybörjarbrädor" så det är bara att kolla in någon du gillar. www.alliansnowboards.com själv är jag jävligt sugen på allian death... men det är det där med $$$

åker nu på en allian knock out från förra året. jävligt nöjd med den!

Senast ändrad:
Vilken freestylebräda?
Annars har Bataleon schyssta modeller. T.ex Evil Twin som är en riktigt fet parkbrädan. Går lös på 4lax från Blue-tomato, finns i längden 155cm som borde passa dig.

Burton har också ett antal bra freestyle plankor så som UnInc (kostar kring 5k om jag inte minns fel), White collection (samma pris som uninc), Blunt (budget parkbräda) mfl. Vet dock inte så jätte mycket om burtons brädor, det är Pinn här på forumet kung på.

Vilken freestylebräda?
Är lite svårt att bara se vilken bräda som är "skönast" bara genom att läsa företagens texter.. alla vill ju sälja hehe.. men har hittat Burton Dominant, Bataleon Evil Twin och Rome Graft.. vad säger ni?
Några andra förslag? Får gärna vara nåt relativt vanligt märke så man kan hitta de enkelt, tänkte köpa på plats i Tignes, frankrike.. tänkte försöka testa på plats också innan jag köper.. men måste ju veta vad jag ska testa!
Glömde föresten skriva min nivå på åkning (skulle man ju enl den klistrade posten).. jag har åkt nån vecka om året och gjort en säsong.. så ligger väl på en bra medelnivå eller nåt..

Senast ändrad:
Vilken freestylebräda?
Köp min Stepchild Hammerhead 156 gryyym jibbräda sjukt najs skick och länsar inte din plånbok 2300:- förmodligen även enda exet i sverige... så du blir unik, funkar perfekt med burton bindningar körde själv på det under den vecka jag använde den.... bara att höra av dig vid intresse!!

Vilken freestylebräda?
Capita Outdoor living ska du ha om du vill ha en jibbbräda, eller möjligen stairmaster för lite mjukare flex och mer jibb feeling. De finns att köpa på http://www.junkyard.se .
Outdoor living är ganska så dyr men inte stairmaster, tycker dock inte om grafiken på stairmaster´n men graffen på Outdoor living är bättre än det mesta. Har själv en Outdoor living 152.

Vilken freestylebräda?
Gnu Riders Choice funkar till all slags åkning och är otroligt prisvärd. 4699 på Junkyard. Köp, köp, köp!!!

En 157,5 passar dig utmärkt både på bredden och längden.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp