vilken grab gör min polare?

jns sa:
WiIhelm sa:
jns sa:
Men i rotationen i luften så har han huvudet uppåt i backen som det ska vara i en cork och inte neråt i backen som du måste ha för att göra en bio.
me kolla hur han slänger sej i uthoppet då, sen så lägger han den på sidan och kommer ner som en misy
men om jag inte har helt fel så måste benen komma helt över huvudet fr att det ska vara en misty
joo det har du helt rätt i och han har inte benen över huvudet så det är alltså en bio (en cork fast framåt)

Det är ingen misty, och ingen riktig cork heller, typ en sprattlig frontsidecork eller något. + att jag inte ser någon grab, bara att par ben som vill få tillbaka balansen!

aja, hur som helst ni som säger att det är cork har ju knappast gjort cork.
det är en slags misty fast med mer volt, sen så var det svårt att se vad det va för grab för den va så okontrollerad!

det ser ut som typ misty eller åt det hållet eller bio har aldrig sett det:P hade vart lättare om det var mer kontrolerat:)

Helvete för folk som säger misty .

säger man misty så bör man läsa här: https://www.freeride.se/content/122/

"Misty Flip: Framåtvolt med skruv. Gör man den spikrakt med snabb 180 kallas den "brany" eller "barani". Kan göras med mycket snurr t.ex 900 och liknande."

och som alla vet så är framåtvolt när man är upponer vilket han inte va.

istället läser vi denna raden...

"Cork: När man snurrar corkat ska man försöka snurra snett med ca 20-70 graders förhållande till marken. Corkar man framåt kallas det Bio, bakåt kallas det helt enkelt för "cork". Övercorkar man bakåt blir det en:"

alltså är det en Bio 5'a

och sen till grab'en...

Det är ju rätt så självklart att han vill uppnå en tailgrab, men när allt går åt pipsvängen så blir det som det blir. sen när han inte kommer åt tailen utan bara lite bakom pjäxan så blir det ...

som man kan läsa ur "tricklexikon"et ...

"Toxic Grab: Samma som ovanstående, men graba precis bakom bindningen, inte på tailen."

Alltså är tricket

BAIL Bio5 toxic grab

tack för mig //linder ;D

Senast ändrad:
nu så kommer sanningen, det är ingen scremin seaman, ingen ugly grab å absolut ingen cork...tricket är helt enkelt en sprattlig misty 5 som han (ser ut som) bailar...

han e ju uppåner cpn... o hur fan ska han kunna göra 7a om han kommer in rakt o landar baklänges... SKärpning, man vet inte om man ska skratta eller gråta...

fan va jag har tröttnat på din jävla polare! har gör ingen grab å han gör inget trick! de är bara fult som fan å kanske att han slår i handen i skidan men de är då fan inge grab! hej då!:@

innan han grabbar är det en sprattlig daffy, efter nåt slags uglygrab eller okorsad toxic.
Rotationen är bio tycker jag det ser ut som.

Tillbaka
Topp