Vilken hjälm? Salamon?

Stabilo

Ny medlem
Vilken hjälm? Salamon?
Jag åker snowboard och jag tänkte köpa en hjälm, men problemet är att det finns X-antal olika modeller att välja mellan... Jag hade tänkt mig en Salamonhjälm, de är jävligt snygga och går på runt 1000kr. Vet ni om Salamonhjälmarna är bra? Passar de till snowboardåkning? och så vill man inte se ut som ett nymoget blåbär i backen heller.
Några tipps?

/ Daniel

Vilken hjälm? Salamon?
Mitt tips är att du testar, testar och testar tills du hittar en hjälm som sitter bra och gar ner tillräckligt langt i pannan. Sen är det väl en bonus om den är snygg, men utseendet spelar mindre roll om du kommer tillbaka till stugan med blomkalsöron pga obekväm hjälm.

Vilken hjälm? Salamon?
Pro tec funkar alltid RED e jävligt läckra Forum e också snygga själv tycker jag salomon hjälmar till brädåkare är lite för mycket Slalom.

Vilken hjälm? Salamon?
Leedom, Zen är väl anpassad för snowboardåkning.

Annars är ju ett hett tips hjälmen som Xaver Hoffman använde förra årets WC tävling i Tandådalens pipe. Vet dock inte var man får tag på den hjälmen :)

Vilken hjälm? Salamon?
Jag har en Scott Freeride Team och är mycket nöjd. Jag vet doch inte om den finns att köpa nu men skön e den..

Tillbaka
Topp