Vilken LINJE gick/går ni?

Teknik, med inriktning teknik och företagande! (matte a,b,c,d och fysik b obligatoriskt)

bronze vilken årskurs??? jag går handel/service på tibble i TäBy rätt soft----hoppas man hittar någon som vill åka med mig sedan när skolan åker till fjälls;D//roozen

Stip_Emil sa:
Rekomenderar alla som ska välja linjer hit o dit att välja så brett som möjligt utifall ni ändrar er vad ni vill göra med era liv. Tro mig nästan alla jag känner har ändrat sina drömmar och mål ett antal gånger när det gäller att bestämma vad man ska bli
True därför väljer man inte bara Media utan någonting mer

När jag började gymnasiet 1994 försvann linjerna och vi fick istället program. Hur det är nu har jag ingen aning om, politikerna har ju löpt amok med utbildningspolitiken! Jag läste natur/teknik första året o fortsatte sen med natur år två o tre. Tror vi läste matte A-E (F var nog frivilligt) o Fysik A&B o Kemi likaså osv... säga vad man vill om gymnasiepluggande, tror inte vi pluggade så mycket hemma, men desto mer i plugget. Hjärnan dör ju om den inte får lite utmaningar, jag skulle tråka ihop om man skulle sluta klura o tänka, och bara löka istället. O matte är kul! :) Språk med, har haft användning för varenda franskt ord jag lärt mig på nästan alla skidresor! :D
Huvudsaken är att man gör vad man själv vill och förbereder sig för framtiden. Vet man inte vad man vill så är det väl bara att läsa så mycket grundläggande som möjligt och hoppas att lusten för något speciellt springer på en! Jag var så grymt skoltrött efter gymnasiet att jag tog två sabbatsår innan jag skaffade ett lite mer "vanligt" liv.

Stå ut kids, det blir värt allt sen!
//tant Emser.

går fortfarande bara i nian men ska börja på kungsholmens internationella samhällslinje med tillval till matte E och företagsekonomi. Alla lektioner är på engelska. Det här gör jag för att komma in på Handelshögskolan och sedan tjäna en jävla massa pengar. Pengarna ska jag använda till hus i världens alla hörn.

e det ingen som går skidgymnasiet i åre/järpen (racklöfska skolan)
och sen vinter akrobatit.

hotel och restaurang blir det nog sen

jamen det är gu klart.
jag kan inget men jag förtår nog!!
villka är kamera men på tv4 och olika teve redationer med mera

läste naturvetnskap i 2år sedan switchade jag till samhäll ekonomi jag är riktigt nöjd, blev lite strul med schemat osv. men man hoppade av naturen när man inte längre kunde relatera till verkligheten ända jobbiga är att man har ½ betyg i Fysik B.

Gymnasiet är dock rätt oviktigt vad du läser

Har pluggat estetisk bild & form på gymnasiet.

Nu ær det turism med inriktning på extremsport & ski/snowboar/telemarks instruktør i Hemseedal som gæller!

Værldens bæsta skola!

Jag går samhälle ekonomi. En del matte där med, läser till matte C. Sen är det ju förståss de roliga företagsekonomilektionerna där man gör kalkyler o diagram av olika budgetar och allt det där überroliga som ni andra bara får drömma om haha. :P

Sista året på natur och det är så himla slappt har typ imget att göra :)

Fattar inte att alla kan tycka natur är så jobbigt. Det är lika mycket som alla andra gymnasikurser 2500 p

Gick Teknik, datateknik med extra Matte D + E och Fysik B..
Den som säger att Fysik B inte är jobbigt kan antingen söka in till mensa eller till Annonyma Mytomaner...

Tillbaka
Topp