Vilken lins är det här?

Vilken lins är det här?
Kan vara blue iridium, fire iridium eller pink iridium också, kamerablixtar gör det rätt svårt att gissa, ljusskärningen från blixten gör så att färgerna återskapas annorlunda i bilden beroende på vilken vinkel blixten lös på linsen.

Vilken lins är det här?
Nej det är inte ruby clear, den ser ut så här:
b4dykw.jpg

Vilken lins är det här?
Pink är inte så transparent känsn det som, men kan ju ha med ljus att göra.

Vilken lins är det här?
Kan nog vara Ruby Clear som johanfred sa.. Ruby på denna bild.
Nån som vet nåt om den linsen? Under vilka förhållanden funkar den bra?

Senast ändrad:
Vilken lins är det här?
Tror också på ruby clear!

Ljuset på Schulles bild är sämre, därför mer ser det ut som mer spegel antagligen?

Senast ändrad:
Vilken lins är det här?
starberger sa:
ruby clear linsen är för dåliga ljusförhållanden. om jag inte minns helt fel så är den som en vanlig clear lins men med en kontrasthöjande Iridium behandling.

hör med "jet" här på fr annars, han har koll

Vilken lins är det här?
maartin sa:
starberger sa:
ruby clear linsen är för dåliga ljusförhållanden. om jag inte minns helt fel så är den som en vanlig clear lins men med en kontrasthöjande Iridium behandling.

Stämmer som du säger martin den har en kontrasthöjande Iridium behandling.

@Niklas-borg: Linsen ser mörkare ut på min bild eftersom att gogglarna sitter mot hjälmen, vilket gör att det blir en bättre fyllnad i linsen. till skillnad från starbergers bild som man ser mer "igenom" efter som det är "tomt" på baksidan.

Är 99,9% säker på att linsen på bilden är en pink iridium efter som att själva linsen ÄR rosa. Hade detta vart en Ruby clear lins så hade sett mer transparent ut istället för rosa.

Reserverar mig för felstavningar då jag är fruktansvärt trött.

Blev ett ganska långt:)

/Schulle

Vilken lins är det här?
Schulle sa:
maartin sa:
starberger sa:

@Niklas-borg: Linsen ser mörkare ut på min bild eftersom att gogglarna sitter mot hjälmen, som är svart och utgör en mörk bakgrund. Vilket gör att det blir en bättre fyllnad i linsen. till skillnad från starbergers bild som man ser mer "igenom" efter som det är "tomt" på baksidan.

Är 99,9% säker på att linsen på bilden är en pink iridium efter som att själva linsen ÄR rosa. Hade detta vart en Ruby clear lins så hade sett mer transparent ut istället för rosa.

Blev ett ganska långt inlägg:)

/Schulle

Senast ändrad:
Vilken lins är det här?
Schulle sa:
maartin sa:
starberger sa:

@Niklas-borg: Linsen ser mörkare ut på min bild eftersom att gogglarna sitter mot hjälmen, vilket gör att det blir en bättre fyllnad i linsen. till skillnad från starbergers bild som man ser mer "igenom" efter som det är "tomt" på baksidan.

Blev ett ganska långt:)

/Schulle
Linsen på bilden är med allra största sannolikhet ruby clear och den är verkligen inte rosa någonstans. Det som du kanske uppfattar som rosa är hjälmen som man ser igenom just för att den är så pass TRANSPARENT. Pink iridium ser verkligen inte ut sådär...

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp