Vilken longboard bräda ska jag ha? Hjälp!

Svedmans

Ny medlem
Tjena!

Jag tänkte nu under sommaren lära mig åka longboard, jag har dock inga erfarenheter. Därför tänkte jag ta hjälp av er här på forumet att ta råd om en bra longboard som skulle passa mig och min stil.
Jag är ca 175 cm och väger 70 kg, och jag vill gärna ha en longboard som är tillämpad för curving/sliding/downhill.
Priset hade jag kunna tänkt mig gå runt 2.300kr

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Senast ändrad:
Jag har rekommenderat den här i en annan tråd:

En Riviera Street slayer

Det är ett soft start kitt med bra truckar och brädan ser bra ut (i specs och i grafiken)

Det är just nu under en kampanj så den kostar bara 1900 kr just nu, vilket är otroligt bra för det här paketet!

Bräda: Dr Longboard Odin eller Thor.

Truckar: DRL Trucks 180 mm eller Randal R2 180 mm

Hjul: DRL All around wheels 70mm eller om du föredrar slides: DRL Slide/Cruising wheels 65mm

Kullager: Slipstream Bearings abec 5 eller någon abec 11 kullager :)

Verkar riktigt skön! TOT blir det runt 2.700 spänn för hela paketet :) (om du vill lägga på 400 spänn)

Men håller med föregående skrivare om att Riviera Street longbords ser riktigt sköna ut för det priset! Hare gott med din nya longboard! :D

Kolla in slipstream platypus custom paket , alltså med paris truckar och divine eller abec 11 retrohjul , 2299kr

rocknerPR sa:

En Riviera Street slayer

Det är ett soft start kitt med bra truckar och brädan ser bra ut (i specs och i grafiken)

Det är just nu under en kampanj så den kostar bara 1900 kr just nu, vilket är otroligt bra för det här paketet!
Tack för snabba svar! Jag blev väldigt intresserad av den här brädan, verkar som det är den jag letar efter, men jag är även lite nyfiken på om den fungerar bra som en downhill, utan att den blir allt för ostabil? :)

Svedmans sa:
rocknerPR sa:

En Riviera Street slayer

Tack för snabba svar! Jag blev väldigt intresserad av den här brädan, verkar som det är den jag letar efter, men jag är även lite nyfiken på om den fungerar bra som en downhill, utan att den blir allt för ostabil? :)
Svårt att säga, alla longboards går att köra downhill med, det handla mycket om erfarenhet.

Men jag tror det kan vara en bra nybörjarbräda för att komma igång med det hela :)

Svedmans sa:
Om brädan fungerar till downhill eller inte är det sista som du behöver oroa dig för som nybörjare. Satsa på en bräda med bra truckar och hjul och lär dig åka först. Sen kan du, om du fastnar för downhill, skaffa en bräda för det.

Du lär med den brädan klara av att köra i 55-60kmh. Det mesta sitter i hur stabil du är och hur bra teknik du har :)

Tillbaka
Topp