vilken longboard har ni?

• Trådstartare Trådstartare axelf
  • Start datum Start datum
A

axelf

Guest
vilken longboard har ni?
Ja tänkte att de skulle vara kul att få veta vad alla som åker longboard har för nått.
Så berätta och länka även bild eller hemsida som säljer longboarden...

Ja åker på en madrid ripcurl med 180mmm truckar...

PS hur lägger man upp bilder i forumen? .P

Senast ändrad:
vilken longboard har ni?
SLIPSTREAM FTW

btw det är svenskt va?

En sådan har jag, slipstream pinstripe

pinstripe1.jpg

pinstripe2.jpg

logoSlipstream.jpg

Size: 37″ x 8,5″ (94 cm x 21,5 cm)
Wheelbase: 29,5″ (75 cm)
Shape: Medium camber, Medium concave. Pintail.
Construction: 7 ply Canadian hardmaple.
Flex rating (1-5): 3

Senast ändrad:
vilken longboard har ni?
Heaton sa:
SLIPSTREAM FTW

btw det är svenskt va?

En sådan har jag, slipstream pinstripe

http://www.slipstreamlongboards.com/wordpress/wp-content/2008/04/pinstripe1.jpg
http://www.slipstreamlongboards.com/wordpress/wp-content/2008/04/pinstripe2.jpg
http://www.hangloose.se/images/logoSlipstream.jpg

Size: 37″ x 8,5″ (94 cm x 21,5 cm)
Wheelbase: 29,5″ (75 cm)
Shape: Medium camber, Medium concave. Pintail.
Construction: 7 ply Canadian hardmaple.
Flex rating (1-5): 3
En sådan har jag kollat på, är den bra? Är det något du rekommenderar för en nybörjare?

vilken longboard har ni?
Loaded Bhangra (flex 2)
Randal RII 180mm
Orangatang Stimulus (86a)

Loaded Dervish (flex 2)
Randal RII 180mm
Orangatang In Heat (80a)

Pintail från Madrid, kommer inte ihåg vilka truckar och hjul.

Dervishen och Madriden ska säljas och kanske kompletterar jag Bhangran med en freeridebräda.

vilken longboard har ni?
303139_10150285740917170_515287169_7763516_6846029_n.jpg

Har en Clutch Underdog med lila 200mm 45° surf rodz med blåa solidz bushings (89-90a dubbelbarrel)
har Otangs 4 prez 80a till race och annars Nersh Candy 82a som förövrigt är sjukt isiga. Skön bräda som fan :D

Sen har jag en Dervish flex 1'a med paris och Tunnel "STR" Tarantula (Race cut), När det gäller bussningar så kör jag för tillfället med divide 90a barrel boardside och 87a venom barrel roadside

Har även 2 uppsättningar med Otang durians 83a som jag älskar men har inte orkat swappa tillbaka till dom :)

Här ser ni skillnaden på Nersh och Tunnel hjulen, båda är 70mm men Tunnel hjulen är sideset/offset medans Nersh hjulen (dom gula) är centerset och bredare... Rätt intressant att se hur olika tekniker fungerar praktiskt.

Senast ändrad:
vilken longboard har ni?
jag har en av kapad slipstream the twin, turk meck som blev as gött, ca. 15 cm kortare en originalet vilket gör att den svänger på en 5krona :) sen är de la standard setupen med paris truckar och feta orangutang hjul :D jag tycker den passar över allt, backar som soft cruse! fett chill

vilken longboard har ni?
Åker på en Arbor Pin Bamboo, sjukt skön bräda efter att jag fick skruvat lite med truckarna. Håller inte med om att Gullwing skulle göra dåliga grejer.

Har även en nyinköpt Loaded Fattail flex 2 för att lära mig lite mer freestyle orienterad åkning.
Har blivit sjukt häktad på Longboards, det är verkligen den bästa sommaraktiviteten tillsammans med klättring!

Tillbaka
Topp