vilken märke kräver minst? [ SPONS ]

• Trådstartare Trådstartare paddnacke
  • Start datum Start datum
P

paddnacke

Guest
nu undrar jag vilket märke som kräver minst som är hyggliga? för spons går väll ut på att ge ut reklam i tävlingar.. och kom inte och säg att jag ska söka i forumet för det har jag gjort och kollat igenom allt!
Nån som vet?

fred!

För det första så har du fel inställning. Sponsring handlar om mycket mer än att visa upp produkterna i tävlingar. Mediaexponering, hur du är med mer är minst lika viktigt som tävlingsresultat.
Träna, jobba (fota/filma) och visa upp dig så kommer det till slut. Herregud, du är bara 12-13år och ska inte ens fundera över sånt, ha kul i backen istället så ordnar det sig om du är duktig nog.

Utter sa:
För det första så har du fel inställning. Sponsring handlar om mycket mer än att visa upp produkterna i tävlingar. Mediaexponering, hur du är med mer är minst lika viktigt som tävlingsresultat.
Träna, jobba (fota/filma) och visa upp dig så kommer det till slut. Herregud, du är bara 12-13år och ska inte ens fundera över sånt, ha kul i backen istället så ordnar det sig om du är duktig nog.
för det första jag har kul i backen
för det andra vill jag tävla och ha spons vad har åldern för betydelse föresten?

tränä, träna gå till tävlingar, filma och var annors trevlig. Om du är tiilräckligt bra och har talang hittar sponorerna garanterat dig.

Vad händer här på Freeride, om ni bara klagar i forumet är det väll inge idé att skriva
ta inget illa upp

A_Ostlund sa:
Utter sa:
för det andra vill jag tävla och ha spons vad har åldern för betydelse föresten?
Om du formulerar dig som du gjort här så är du förmodligen inte mogen/duktig nog för att bli sponsrad ändå.
Ålder har betydelse iom att du ska utvecklas både som skidåkare och människa innan du börjar tjata om sponsring.

Ha kul och åk med polarna istället för att lägga energi på detta.

Utter sa:
A_Ostlund sa:
Utter sa:
Om du formulerar dig som du gjort här så är du förmodligen inte mogen/duktig nog för att bli sponsrad ändå.
Ålder har betydelse iom att du ska utvecklas både som skidåkare och människa innan du börjar tjata om sponsring.

Tycker nästan att det är lite press med detta att du MÅSTE HA KUL!! DU MÅSTE VARA UTE I BACKEN MED POLARNA själv så behöver jag nästan spons för att kunna vara ute och åka och ha kul med polarna, alla har inte råd med utrustningen.

Hjalle_S sa:
Utter sa:
A_Ostlund sa:

Tycker nästan att det är lite press med detta att du MÅSTE HA KUL!!
Givetvis, varför åker du? Jag åker iaf för att det är kul, inte för att få sponsorer.

Hjalle_S sa:
^ man kanske behöver sponsorer för att kunna åka?
Då kontrar jag med: Man kanske behöver vara duktig nog och en attraktiv företrädare för att få spons?
Edit: Och hur blir man det? Jo genom att åka.

Senast ändrad:
A_Ostlund sa:
Utter sa:
Vilket märke som kräver minst? Det är väll bättre att åka och att bli bra så att man förkänar spons?
Så tycker iallafall jag, värt att hitta en spons som kräver lite? då låter det bara som man söker spons för att kunna skryta om den ungefär :P

taiL sa:
A_Ostlund sa:
Utter sa:
Vilket märke som kräver minst? Det är väll bättre att åka och att bli bra så att man förkänar spons?
Så tycker iallafall jag, värt att hitta en spons som kräver lite? då låter det bara som man söker spons för att kunna skryta om den ungefär :P
hört talas om förstöra man kanske pajjar saker ganska snabbt och då kanske man ger gärnet för sponsorer för det är inte alltid bara att köpa nytt

varför kan ingen bara svara på frågan ! om han vill prova att få sponsring på nått sätt så skriv vad han ska sattsa på!! istället för att gnälla på varandra ! själv är jag inte så bra på skidor och åker endast för det är så roligt å hjalle_s åker du bara för det är viktigt med sponsring eller jag fattar inte? så till frågan så vet jag inte men skulle vara intressant att veta?!!

Som företagare har man oftast inte råd att vara hygglig. Man sponsrar för att företaget ska få någon vinning av det.
Vad skulle ett företag tjäna på att sponsra dig?

Jag måste erkänna att jag håller med min gode vän Utter där!
Det viktigaste är att ha roligt i backen, spelar ingen roll om du åker skidor, bräda eller blades! Eller okej glöm blades! Vill du åka själv så gör det!

Du är 13 år, och det är inte många som sponsrar en kille i din ålder tyvärr! (bortse från Henrik harlaut han är inte normal som gör sw 12!)

Det viktigaste för dig är att du åker´mycket, utvecklas och det gör du genom att ha roligt, lyssna på äldre erfarna sponsrade åkare (som Utter). När du blir tillräckligt duktig och visar resultat på tävlingar så kommer fotografer som jag och filmare få upp ögonen för dig, vilja plåta/filma och på den vägen går det!

Det viktigaste är att du är en sjysst person och visar att du verkligen har något att ge företaget som sponsrar dig, inte vad dom kan ge dig!

Så keep on trucking och ut och kör järnet!

Mvh Johan Ståhlberg

JohanStahlberg sa:
Jag måste erkänna att jag håller med min gode vän Utter där!
Det viktigaste är att ha roligt i backen, spelar ingen roll om du åker skidor, bräda eller blades! Eller okej glöm blades! Vill du åka själv så gör det!

Du är 13 år, och det är inte många som sponsrar en kille i din ålder tyvärr! (bortse från Henrik harlaut han är inte normal som gör sw 12!)

Det viktigaste för dig är att du åker´mycket, utvecklas och det gör du genom att ha roligt, lyssna på äldre erfarna sponsrade åkare (som Utter). När du blir tillräckligt duktig och visar resultat på tävlingar så kommer fotografer som jag och filmare få upp ögonen för dig, vilja plåta/filma och på den vägen går det!

Det viktigaste är att du är en sjysst person och visar att du verkligen har något att ge företaget som sponsrar dig, inte vad dom kan ge dig!

Så keep on trucking och ut och kör järnet!

Mvh Johan Ståhlberg
LUL man vet du inte hur gamal han är.. henke ska fylla 16 iår, 15 år nu då :)

Senast ändrad:
Haha, har en kompis som sätter sw 5:a och 720 och han åker för både oakley och armada, livet är orättvist! även när det gäller sponsorkontrakt

Rixx sa:
lättaste märket är väl typ bosses godiskiosk eller nån annan liten affär :P
Herre min skapare, jag tror nästan att större delen av sveriges befolkning kommer att avlida i skrattsalvor eftersom ditt skämt var så extraordinärt skrattretande.

Åk skidor tills du spyr, sen drar du ut och åker ännu mer puder.

Tips på spons?
Gör som min polare (jävla idiot), tatuera en extremt ful quicksilver-logga på bröstet för 700:-. Han skickade in en bild på den till quicksilver och fick 500 spänn. XD

Skitbra, kolla med morsan först bara...

e du bra? du måste ju fortfarande förmodligen betala för grejerna även om du blir sponsrad, men de blir lite billigare o du måste ha deras grejer o inget annat

Rixx sa:
Ewasx sa:
Rixx sa:
lättaste märket är väl typ bosses godiskiosk eller nån annan liten affär :P
Herre min skapare, jag tror nästan att större delen av sveriges befolkning kommer att avlida i skrattsalvor eftersom ditt skämt var så extraordinärt skrattretande.
De var ju inget skämt??...
Vad skulle dom sponsra med? Godis? Antar att han menade skidmärke, efter som han sa att om man pajar sina skidprylar så är de inte alltid så lätt att köpa nytt. Godis tror jag han kan fixa lika bra själv. :P

s-w sa:
Rixx sa:
Ewasx sa:
De var ju inget skämt??...
Vad skulle dom sponsra med? Godis? Antar att han menade skidmärke, efter som han sa att om man pajar sina skidprylar så är de inte alltid så lätt att köpa nytt. Godis tror jag han kan fixa lika bra själv. :P
Pengar?

Okej, men jag tror inte Bosses godiskiosk har ekonomin att sponsra honom med pengar. Som någon nämnde innan så beror sponringen oftast på att företaget måste gå i vinst, vilket jag inte tror kommer att ske :P

Tillbaka
Topp