vilken mp3, Ipod eller musikspelare är bäst?

krrilleeee

Ny medlem
Halloj..

Nu är det så att jag fyller år om ett tag och då tänkte jag mig att jag skulle passa på att önska mig en Ipod eller nått liknande. Men eftersom jag inte vet vilken av alla dessa musikspelare jag ska ha så tänkte jag vända mig till alla tekniksnubbar här på freeride.

Så skriv gärna vilken ni tycker är den bästa Ipoden , Mp3:n eller vad det nu finns här nedan.

tackar

köp inte ipod din prylbög :)
Dålig batteritid, dåligt ljud, galet känslig för repor, massa krångel om du kör windows då du måste konvertera om den, går inte och lyssna i olika datorer osv osv.
Jag är då missnöjd med min Nano första generationen.

Hogizz sa:
Dålig batteritid, dåligt ljud, galet känslig för repor, massa krångel om du kör windows då du måste konvertera om den, går inte och lyssna i olika datorer osv osv.
det var det jag misstänkte.. vad faen ska man ha då om man kör windows?

tycker ipod shuffle är sjukt bra.
inget man behöver vara rädd om, den är billig, det spelar ingen roll om det blir repor, den har ingen lcd man kan spräcka, den åker inte i backen när man tappar den utan den hänger kvar i sladden (iom att den inte väger något) sjukt skönt att ha.

Kan verkligen inte hålla med om att iPod Nano har dålig batteritid.
Jag har en 8 gigare och det batteriet räcker fanemig i dagar.
Har tredje generationens iPod. iPoden i sig fungerar mkt bra och är oerhört smidig, bra navigation osv.

Annat är det med iTunes, jävla skitprogram. Går inte att lägga in .wma-låtar då Apple & Microsoft självklart inte vill stödja varanndra, om man ska ha covers till album måste man köpa skiten i jävla iTunesstore. Om låten väl finns i iTunesbiblioteket går det inte att bara ta ett cover som man har på datorn och lägga in utan man måste ladda ner det från iTunesstore (vet dock inte om det kostar pengar men jag vill då inte registrera mitt kreditkort bara för att tanka något cover till ett album).

+ För iPoden i sig då den är väldigt bra, inga fel på den.
+ För Griffins alla iPodtillbehör som t.ex. FM-sändare till bilen så att jag kan spela upp min musik där.
- För iTunes och att .wma-låtar inte är kompatibla.

Alltså du kan inte föra över musik till iPoden genom utforskaren, du måste ha iTunes. iTunes kan inte spela upp .wma utan då måste du konvertera dom först innan du lägger in dom. Tror dock det finns program som gör att man kan lägga in låtar via utforskaren nu.

Om du har windows eller mac spelar ju ingen roll då det är iTunes man lägger in låtar genom och det är gratis att ladda ner. Programet i sig är väl ett bra program ändå även fast jag stör mig på ovannämnda saker.

Jag köpte min iPod Nano 8gb i USA för 1300 kr efter mycket om och men om jag verkligen skulle införskaffa mig något från Apple. Är dock så här i efterhand helt klart nöjd förutom dom saker jag nämnt. Känns ändå som att mp3-spelaren i sig är en av dom bästa på marknaden idag.

Senast ändrad:
Man behöver inte tanka covers från iTunesstore. Det går bra att gå in i låtens egenskaper och lägga in den där.

Utter sa:
Man behöver inte tanka covers från iTunesstore. Det går bra att gå in i låtens egenskaper och lägga in den där.
Har faktiskt letat i dom flesta gömmor och hörn i iTunes efter detta men inte hittat det.
Snälla skänk mig kunskapen om hur man gör detta och du förgyller min dag.

Jag kör med ipod och aldrig några problem. Första generationens nano hade faktiskt kass batteritid, men båd 2g och 3g har 24 timmars batteritid vilket duger fett bra. Alla apples produkter e jäkligt driftsäkra, så även ipodsarna(jävla böjning asså^^) Om vi låtsas att ipod inte finns på marknaden skulel jag nog köpa en iriver clix, sök på www.pricerunner.se finns i både 4gb och 8gb med typ 30 timmars batteritid elelr nåt. Iriver är kända för grymt ljud.

Men jag tycker att ipod slår det mest främst pga av det är så smidigt att navigera i den typ. Att man måste använda itunes för att lägga in musik är heller inget problem eftersom att det ändå är den bästa musikspelarprogrammet man kan ha på både mac och windows.

Så om att inte vill fajtas med dessa kompatibel-problem så bör man som sagt undvika att köpa något från Microsoft eller Apple.
Microsofts motsvarighet till iPod heter för övrigt Zune.

Senast ändrad:
att lägga in .wma låtar i itunes e ju inta alls några problem, itunes konverterar ju låtarna själv så det går ju skitsmidigt! Tror det krånglat en elelr 2 gånger för mig och då har jag bara ändra filnamnstilläget .wma till .mp3 och det har funkat kanon. Fett enkelt att lura windows :)

jag har nyaste iPod nano (8 gigabyte), den e bra. itunes, vilket man måste gå via för att få in all musik i det lille åbäket, suger däremot get-pung.

xzimmit sa:
Utter sa:
Har faktiskt letat i dom flesta gömmor och hörn i iTunes efter detta men inte hittat det.
Högerklicka, visa info, och sedan "BILDMATERIAL". Om du har markerat flera så: visa info, och sedan nere till höger finns en ruta för bildmatrial, dubbelklicka där... Voilà!

Jag har tidigare haft en 20Gb's Iriver som jag är sjukt nöjd med, nu har jag dock köpt en iPhone och är ganska nöjd med den också... Det är iofs jättesnyggt med cowerflow och allt med iTunes, men det tog ett tag att få ordning på all musik och ordna upp skiten... Iriver har bättre ljudkvalité med iPods funkar...

Senast ändrad:
RCroy sa:
att lägga in .wma låtar i itunes e ju inta alls några problem, itunes konverterar ju låtarna själv så det går ju skitsmidigt! Tror det krånglat en elelr 2 gånger för mig och då har jag bara ändra filnamnstilläget .wma till .mp3 och det har funkat kanon. Fett enkelt att lura windows :)
Jo saken för mig är att iTunes lägger in vissa .wma-låtar men inte andra. Kan lägga in en mapp 3-4 gånger utan att låtarna kommer in i iTunes.

Carled sa:
xzimmit sa:
Utter sa:
Högerklicka, visa info, och sedan "BILDMATERIAL". Om du har markerat flera så: visa info, och sedan nere till höger finns en ruta för bildmatrial, dubbelklicka där... Voilà!

Jag har tidigare haft en 20Gb's Iriver som jag är sjukt nöjd med, nu har jag dock köpt en iPhone och är ganska nöjd med den också... Det är iofs jättesnyggt med cowerflow och allt med iTunes, men det tog ett tag att få ordning på all musik och ordna upp skiten... Iriver har bättre ljudkvalité med iPods funkar...
Yet another unknown knowledge has been learned!

Så om man inte vill satsa på Apple eller Microsoft så tycker jag man ska köpa något från Iriver, iAUDIO, Sony osv. som alla gör bra grejjer.

superunknown sa:
tycker ipod shuffle är sjukt bra.
inget man behöver vara rädd om, den är billig, det spelar ingen roll om det blir repor, den har ingen lcd man kan spräcka, den åker inte i backen när man tappar den utan den hänger kvar i sladden (iom att den inte väger något) sjukt skönt att ha.
Håller med =) Sjukt smidig liten grejj med rätt bra batteritid också. Skön som fan att ha när man åker inlines osv.

Lyssna på mig nu.

Du SKA köpa en Iaudio 7. 16gb, 60 TIMMARS! batteritid. Litet format, flashspelare. Och grymt ljud med MASSOR av inställningsmöjligheter. EQ, ljudförbättringssystem, surround, BBE, filterinställningar.

Och den är billig också!!

Jag har en ipod nano 8gb och är sjukt nöjd med den. Smidig att ha och bra ljud i den. Och jag förstår inte att folk har svårt med itunes. Tycker det är hur bra som helst. Lite tålamod så ordnar det sig :)

Vet inte så mycket om andra mp3 spelare men ipod är grejer

Har haft lite olika spelare men ingen, absolut ingen spöar min IAudio X5 20GB. Fan vilken bas och nyans man kan få upp i den. Skillnaden va att den har en förstärkare för basen samt att uteffekten till hörlurarna och högre än andra spelare. Önskar att ja hade kvar den fortfarande, tyvärr lånade ja ju ut den till flickvän som tappa sin sminkväska i displayen. Har nu en Archos 504 som e värdelös. Mitt tips e Iaudio! Lycka till

ipod nano8gb, jag tycker den e riktigt bra,

smidig som fan,

du kan ha mkt filmer,

mååååååååånga bilder,

mkt musik,

så den sväljer mkt, bara det att du kan inte koppla ihop den med nån annan dator, då laggar den sönder, repor syns ganska bra, liten skärm, men annars tkr jag den e chill,

den funkar riktigt bra för mej,

KÖP;) rekommenderad av mej , och många fler

köp en schuffle!! dom kostar bara 450 spen nu! och dom håller som inget annat asså, dom är kung i backen

Rydellen sa:
Lyssna på mig nu.

Du SKA köpa en Iaudio 7. 16gb, 60 TIMMARS! batteritid. Litet format, flashspelare. Och grymt ljud med MASSOR av inställningsmöjligheter. EQ, ljudförbättringssystem, surround, BBE, filterinställningar.

Någon som vet vad han snackar om! Har haft Iaudio7 några dagar nu, har inte hittat nånting som jag stör mig på, allting känns helt kompromisslöst utformat, det är en mp3-spelare byggd med kärlek och omsorg!

För övrigt, Iaudio gör inga dåliga mp3 spelare, alla deras modeller är perfekta.

Senast ändrad:
pHille-026 sa:
ipod nano8gb, jag tycker den e riktigt bra,

smidig som fan,

du kan ha mkt filmer,

mååååååååånga bilder,

mkt musik,

så den sväljer mkt, bara det att du kan inte koppla ihop den med nån annan dator, då laggar den sönder, repor syns ganska bra, liten skärm, men annars tkr jag den e chill,

den funkar riktigt bra för mej,

KÖP;) rekommenderad av mej , och många fler
Har åxå en sån och dom är grymt bra! =)

Hogizz sa:
Vad menar du med att man måste konvertera om den?
Och det går använda ipod med flera olika datorer.

Sjogras sa:
Rydellen sa:
Lyssna på mig nu.

Någon som vet vad han snackar om! Har haft Iaudio7 några dagar nu, har inte hittat nånting som jag stör mig på, allting känns helt kompromisslöst utformat, det är en mp3-spelare byggd med kärlek och omsorg!

För övrigt, Iaudio gör inga dåliga mp3 spelare, alla deras modeller är perfekta.
HUr är det att lägga in låtar då? måste man konvertera låtarna om man tex har winamp ?

Vad menar du med bäst? Bäst lagringskapacitet , bäst ljud (lol, yeah right ungar som bryr sig om kvalité!), snyggast , bästa batteritid osv osv?

krrilleeee sa:
Sjogras sa:
Rydellen sa:
Lyssna på mig nu.

HUr är det att lägga in låtar då? måste man konvertera låtarna om man tex har winamp ?
iAudio är sjukt grymma och har läskigt bra ljud om man jämför med iPoden. Låtarna lägger du in genom att dra dem till en mapp på spelarn, inga krångliga program behövs...

xzimmit sa:
Har tredje generationens iPod. iPoden i sig fungerar mkt bra och är oerhört smidig, bra navigation osv.

Annat är det med iTunes, jävla skitprogram. Går inte att lägga in .wma-låtar då Apple & Microsoft självklart inte vill stödja varanndra, om man ska ha covers till album måste man köpa skiten i jävla iTunesstore. Om låten väl finns i iTunesbiblioteket går det inte att bara ta ett cover som man har på datorn och lägga in utan man måste ladda ner det från iTunesstore (vet dock inte om det kostar pengar men jag vill då inte registrera mitt kreditkort bara för att tanka något cover till ett album).

+ För Griffins alla iPodtillbehör som t.ex. FM-sändare till bilen så att jag kan spela upp min musik där.

Alltså du kan inte föra över musik till iPoden genom utforskaren, du måste ha iTunes. iTunes kan inte spela upp .wma utan då måste du konvertera dom först innan du lägger in dom. Tror dock det finns program som gör att man kan lägga in låtar via utforskaren nu.

Om du har windows eller mac spelar ju ingen roll då det är iTunes man lägger in låtar genom och det är gratis att ladda ner. Programet i sig är väl ett bra program ändå även fast jag stör mig på ovannämnda saker.

Jag köpte min iPod Nano 8gb i USA för 1300 kr efter mycket om och men om jag verkligen skulle införskaffa mig något från Apple. Är dock så här i efterhand helt klart nöjd förutom dom saker jag nämnt. Känns ändå som att mp3-spelaren i sig är en av dom bästa på marknaden idag.
det finns andra itunes likande program som stöder båda wma och ipod :D

men kolla på en ipod tuoch den är nice

xzimmit sa:

jag har en ipod classic 80gb, som sagt batteriet räcker i flera dagar :)
men man behöver inte ladda ner covers från itunesstore!
och jag har aldrig haft några problem med att använda itunes på windows och dylikt :P
men ska du åka med den i backen rekommenderar jag en ipod shuffle, måste nästan vara deb överlägset bästa mp3n att ha i backen

ipod shuffle är nice, har ingen display så du behöver inte vara rädd för att ha sönder ngt, liten, lätt och ganska billig.

later

Snödjup

Tillbaka
Topp