Vilken ort i Kanada ska man välja?

stohl

Ny medlem
Tjo!
Ska till kanada o åka lite härligt puder nåra veckor vid jul, kan bara inte bestämma vilken ort vi ska till! Ska vara nära vancouver så vi väljer mellan, Whistler, Kicking Horse, Big White och Sunpeaks. Vilket ställe skulle ni som varit där ta? Är ute efter härlig puder åk, festande inte så jäkla viktigt då det är skidåkning som kommer i första hand!
Tacksam för svar!

Personligen gillar jag Whitewater tycker det är en trevlig liten skidort med många intressanta toppturer om man som jag gillar det. Ska man ha riktigt grym skidåkning i Nordamerika så ska man åka till Jackson med omnejd. Det är bara så bra go there.

Dra så nära interior du kan... Whistler är kalas (jag bor här) men ligger för nära kusten för att ha bra snö... dessvärre! Lättare puder längre in!

crazyKRUSE summera det väl... dessutom så är Whistler en rätt "vanlig" skidort med våra alp vana ögon mätt.

Det är jäkla nice med dom små nordamerikanska hålorna som har en lift eller två. Det är oftast där den bästa åkningen finns och dessutom inte en käft (bokstavligen) i backarna.

Om du ändå funderar på Kicking Horse så kan du lika gärna lägga till Revelstoke, Red och Fernie.

Tex

Tillbaka
Topp