Vilken Rottefella NTN är detta?

Esarip

Medlem
Jag kom över dessa bindningar. Många likheter med dagens ”Freeride” så kan vara en tidig version kanske?
Den har t ex ej markeringar small/large. Ej heller färglada powertube-skruvar.
Nån som har koll vad de heter och
21855812-430A-4164-840A-9BC6E2BB677E.jpeg
881127A0-3A67-4467-A45D-D8851BFCC65F.jpeg
var man kan hitta dokumentation om dem?
Mvh Anders

Ser väldigt mycket ut som en freeride. Finns skruvar för power tubes på plats så är det säkerligen bara att byta. Mig veterligen har de inte producerat andra än freeride och freedom.

Det är en Freeride. Dom första var väl gulgröna sedan kom den modellen som du har. Det finns även olika monteringsplattor, först i metall sedan i plast. Den svarta versionen av Freeride kom ca 2011/2012 om jag minns rätt.

Årgång 1 var gul, årgång 2.0 var orange, årgång 2.1 var orange och årgång 3 var svart eller flerfärgad.

Årgång 1 & 2 hade problem med härdningen ock sprack ofta. Årgång 2.1 och senare har inga problem.

Innan man köper den orange versionen så bör man alltså ta reda på om det är 2.0 eller 2.1 som säljs. Jag hade bara köpt en sådan om jag visste att det är version 2.1. Eftersom du redan har köpt dem så är det bara att åka och hoppas att de inte spricker. Det är rätt troligt att det är version 2.1 du har för har de inte gått sönder ännu så bör det nog vara 2.1.

Jag kom över dessa bindningar. Många likheter med dagens ”Freeride” så kan vara en tidig version kanske?
Den har t ex ej markeringar small/large. Ej heller färglada powertube-skruvar.
Nån som har koll vad de heter ochVisa bilaga 21624Visa bilaga 21625 var man kan hitta dokumentation om dem?
Mvh Anders
Hej Anders
Det är en av de tidigaste freeridebindningarna från Rottefella. Metallplattor för montering. Syns även på skistoppern som saknar plastkåpa. Skulle tro årsmodell tidigt 2000-tal. Hade ett par likadana när jag gick över till NTN / Jonas

Tillbaka
Topp