vilken skida skulle du välja ?

frejj

Ny medlem
hej hallå!
i vinter ska en säsong i st anton göras.ska köpa nya skidor och valet står mellan ross s7 eller s6. vilken skida skulle ni gilla mest i detta läge? utgå att ni redan har en skida som funkar i pist(vilket jag har) och skriv sedan ert val av skida utifrån det(och gärna en motivering)

vänligen, F.

Senast ändrad:
som sagt, s7. finns ingen anledning att välja s6, och speciellt som du redan har en skida för pist (där s6:ans traditionella spann annars lämpar sig bättre än s7:ans rocker).

dock skullw jag nog ta armada JJ eller 4frnt CJ pro mod istället. Just 4frnt:en körde jag på förra året och jag älskade den, sjukt lekfull! Har för mig att jag kollat ngt klipp på dig och att du är lite mer jibber...? så skulle jag absolut tar CJ från 4frnt eller armadan JJ.

jj verkar intressant , dock är väll den aningen mjukare samt har en lägre radie än S7. den finns också bara upp till 185cm ( är själv 189cm lång , 73 kg lätt)

beställer från SC, där finns inte CRJ. så den är utesluten. men s7 är mer storbergsskida än JJ?

har du kollat på Atomic Bent Chetler, nästan likadan skida som JJ men med lite bredare midja.

Absolut s7 liksom alla sagt.

Träffade en dåre i stanton förra året som sa "nej, vågade inte på s7 för den har reverse camber så jag tog s6".

Han tyckte jag var lika dum i huvudet som jag tyckte han var.

S7 kommer ju i 195 till i år, dock i begränsad upplaga vad jag har förstått. Verkar vara en sjukt trevlig skida. Vad som duger åt Ian McIntosh och Sage Catebriga-Alosa duger åt mig även om jag inte har testat den.

bjanne sa:
S7 kommer ju i 195 till i år, dock i begränsad upplaga vad jag har förstått. Verkar vara en sjukt trevlig skida. Vad som duger åt Ian McIntosh och Sage Catebriga-Alosa duger åt mig även om jag inte har testat den.
Sage kör 188

jag håller också på att kolla på dessa skidor. Vill ha en skida utöver mina 4frnt EHP 193cm. Vill så gärna ha Armada JJ men 185 känns lite kort. Är själv 191 och väger ca 85kg så vill ha ngt som bär lite. Körde CRJ pro förra året och gillade den men den är rätt mjuk och vad jag förstår så är JJ:n lite styvare. S7 ser ut som tidigare nämnda skidor mer är väl ändå lite mindre jibbing. Har ni några andra tips, sj känner jag att 4frnt CRJ är enda alternativet i rätt storlek, om inte S7?

Som sagt, Ian kör nog inte så mycket på S7, den är för klen för det psykfallet =)

Kommer förhoppningsvis va i Engelberg, Andermatt eller Lenzerheide. Plan B är dock St Anton

beställde ett par s7(188cm) med en scratch axial 140 bindning. känns som man kommer att kunna ha rätt kul på dom i vinter :)

S/! Men som björn så insikts fullt komenterade 195 versionen kom endast i några få ex då det är en limiterad syvare skida. Jennewein i st Anton fick 2 par om jag inte minns fel. Men Mr Sander har redan haffat ett av paren.

frejj sa:
hellbergarn sa:
frejj sa:
beställde ett par s7(188cm) med en scratch axial 140 bindning. känns som man kommer att kunna ha rätt kul på dom i vinter :)
Nice, ska du va i anton i vinter?
japp! åker ner tre stycken den 9 Januari och stannar 2-3 månader! :)
Kul! Ses nog där, kommer nog åka ner 10 november i brist på annat att göra och för att fixa jobb o boende. Om det inte blir engelberg.

Snart puder!

Tillbaka
Topp