...som sagt bäste RG!
Mina odelade sympatier för en som TVINGAS välja Head.
INTE för att det är något fel på dom, tvärtom! Detta näst intill klassiska skidfabrikat fortsätter att producera högkassig materiel år efter år. Dom var ju faktiskt också en av pionjärerna på, vad som numera kallas carvingskidor. Har faktiskt personligen haft ett par Cyber 24:or på fötterna runt 96-97 nångång, till min stora förtjusning, märk väl!
MEN, men, men...
Var har dom hittat designern?, Vem är den personen? Är han olycklig? Har han (måste vara en) haft en svår barndom? Jag anar katolsk klosterskola, 100 Ave Maria kl 04.00 varje morgon, kalla avrivningar, torrt svart bröd och vatten... förnedring! Följt av Österrikiska statens industridesignskola för mindre bemedlade studenter med problematiskt färgseende. Kort sagt, jag anser deras lagg (visst, alla modeller, hela (70-), 80-, 90- och 2000-talet. På 60-talet var dom däremot SOBRA) vara bland de FULASTE industriprodukter som producerats. Men det är klart, smaken är ju delad, erkännes.
I ditt fall skulle jag prova modell Supercross TI, eller rentav modell Monstercross. Lär vara bra stuns i dom. Pist och puder. OCH lite att växa i. Längd anpassas till kroppsvikt och skicklighet. Testa, testa, testa!
Besökte faktiskt härförleden ett Head-testcentrum i tanke att testa några av deras lite mer avancerade produkter. Det visade sig dock att urvalet var begränsat till "det folk åker mest på" (enligt grabben i shoppen), och besviken blev jag.
Dom tänker tydligen aldrig ge mig chansen att ens försöka älska dom. Vad säger man.
/eder Ace
PS. den lilla slalomcarvern är visst en liten lättåkt rackare!