Vilken snowboard ? Panik!

151 om du vill ha jibbig bräda som troligtvis inte kommer hålla kanten suveränt i höghastighet, 157 om du vill ha en allround som du kan jibba hoppa och bomba med.

Okey, nej precis :) funderar på brädan Bataleon Evil Twin, är det en bra bräda ? har ingen som helst erfarenhet om Bataleon. Eller ni hade kört på en annan bräda ? Tack för svar :)

Bataleon gör dom bästa brädorna enligt mig. Åker nu på tjejbrädan distortia och är helt såld på tbt:n som finns påderas brädor. Du kommer icke att ångra dig om du köper en evil twin.

Har själv en Bataleon Evil Twin fast 154 och är 176 cm lång och den är perfa! Rekommenderar den starkt!

Det låter ju väldigt grymt ! :) verkar som det får bli en sån då, men nu är det till det jag är osäker på vilken längd ? 151 eller 157.. Åker mycket i parken men händer även att det blir några åk i pisten ibland. Tänkte höra hur den är på boxar och rails ?

Senast ändrad:
Jag invigde min skönhet idag och det är parkbrädan jag har. Och jag tycker den var extremt stabil på boxar jag som annars är en chicken när det gäller allt sånt. Angående längden så har jag hela tiden åkt på 146 och då är jag själv 163 lång. Men nu har jag gått ner till 143. Går ungefär till hakan på mig. Även lite lättare att leka med. Men du ska ju inte ha för kort heller. Tycker 157 verkar vara lämpligast om du e 183.

Mer bataleon och tbt åt folket =)

Vad sweet att höra så gott om brädan ! :) nej, det vill man verkligen inte ha, tack så hemskt mycket för all hjälp !

Håller med dig om att det sista ! Har enbart hört bra saker om bataleons brädor och det är bara positivt att dem är snygga också :D

Senast ändrad:
Okej, var faktiskt mest inriktad på 157 så skönt att höra det :) Absolut gjorde du det ! Tackar.

Ut och åk med er nu ^^ ni ska ju inte sitta här inne :)

Som sagt.. 157 blir nog perfekt för dig eftersom du är över 180, 151 blir nog svårt att få mycket fart med ifall du söker det.. 157!

Kör pa 157 det blir bra om du har lite benstyrka iaf. Jag är typ 185 och 72kg och jag hade för nagra ar sen en Evil Twin, men den kastade jag efter nagra dagar, och bytte till bataleon riot 155. Jag tycke 155 var perfekt ett tag iaf, sen kändes den för kort. Rioten var styvare än twinnen följdaktligen skulle jag säga att 151 är uteslutet för dig, no way. 154 finns ju som alternativ twin längd men som sagt en mjukare bräda och 1 pyttecentimer kortare tror jag inte pa... kör 157.

MoralSnowboard sa:
Okey blev 157 :) tack som tusan för hjälpen ! får man undra varför du bytte till rioten istället ? :)
Har du köpt brädan ännu? Jag ska också köpa ny, är tjej, 180 cm och väger ca 67. Jag har funderingar på denna brädan: http://www.hollywood.se/sv/product/10912/neff-pbj-board-157-blk-purple-snowboard#filter-2
Har åkt i flera år nu, men ska börja satsa rejält i parken osv. Tror ni att den kan vara bra och ett par
flux-bindningar?? :)

MoralSnowboard sa:
Okey blev 157 :) tack som tusan för hjälpen ! får man undra varför du bytte till rioten istället ? :)
Riot har väl allt som Evil Twin har och mer än så. Bättre/snabbare base, kevlarförstärkt för fetare pop, mm. Som Deltab0arder skriver så är den stiffare än ET men Riot är gjord för högre farter och fetare hopp. Rätta mig om jag har fel...

Väntar på Deltab0arders svar... :)

J-Lu gav den tekniska bakgrunden till mina emotionala :) skäl:
-gillade inte belaget som kändes langsamt, inte sög wax (inte oväntat eftersom extruded) och känndes "halkigt",
-gillade inte "känslan": var lite för mjuk - rioten är det lite mer drag i.

Men det är absolut inga counter pointer för ditt evil twin köp: det är ju en smaksak hur styv eller mjuk man vill ha (det maste du ju veta själv eller prova dig fram till). Att basen är billigare innebär att den är bättre att raila med och att reparera. Sa allt är en personlig avvägning.

MoralSnowboard sa:
Tjena, Köpte Evil Twin :) hoppas att jag kommer bli nöjd med den! Har kikat runder lite nu efter bräda till dig och den jag tror skulle passa dig bäst är http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16446&ProductDetailId=104905 och sen skulle jag nog kört med ett par http://www.hollywood.se/sv/product/10528/contact-cmyk#filter-15 men vet inte riktigt hur dem bindningarna passar till tjej..
Såg att brädan som du länkade var flex 4/10, tror du inte det kan vara för mjuk om man även vill åka utanför parken? Gillar även att åka snabbt i pisten, men vill lägga mer tid till parken. Du såg den som jag länkade förut? Där är flexen 5/10. Tror du inte att det kan vara ett bättre val? Eller? =)

Om du kör flex 4 så blir den helt oanvändbar utanför parken ;)

Vet du om Forum flex 4/10 är exakt detsamma motsvarande för DC-brädor?

Hur upplever du flexet på en bräda? Känner du om flexet är 4 eller 5?

Hade du tänkt att åka mesta dels av tiden i parken ? :) eller tvärtom ?

Har testat både Forum & DC brädor som har varit av samma längd och samma flex, och det var ingen märkbar skillnad ! Ja, jag känner en viss skillnad ifall flexet är 4 eller 5.

okej, alltså jag kör både i parken och utanför den. Så därför vill jag inte ha en bräda enbart för parkåkning. Men jag vill som sagt lägga ner mkt mer tid på åkningen i parken nu. Men vill fortfarande köra ner i pisten med go fart. :)
Då tänker du säkert att en all round bräda skulle passa mig, men nej jag vill ändå ha en som är mjuk men ändå har kvar den poppiga känslan liksom.... :)

Sofia_4 sa:
okej, alltså jag kör både i parken och utanför den. Så därför vill jag inte ha en bräda enbart för parkåkning. Men jag vill som sagt lägga ner mkt mer tid på åkningen i parken nu. Men vill fortfarande köra ner i pisten med go fart. :)
Då tänker du säkert att en all round bräda skulle passa mig, men nej jag vill ändå ha en som är mjuk men ändå har kvar den poppiga känslan liksom.... :)
Jag tycker du har fett rätt, om man verkligen åker mycket och vill köra hårt i park och sen hårt i backen, så e 2 brädor king. En långhård jävel och en kortmjuk :D

Okey :) ja det hade ju varit det optimala ifall du hade haft 2 st brädor :) men inte alltid ekonomin tillåter det :/ och då får man som sagt hitta en bräda som passar båda åkstilarna så bra som möjligt!

Menar ni till Sofia nu ? För jag har fått hem min bräda i dag och kan inget annat än säga att jag är grymt nöjd ! :D trodde den skulle bli för lång men verkligen inte, helt perfekt.

ähm, uhm, droppade du in fran soffryggen och körde pa samsungen som rail? eller har du redan hunnit ut o testa (?):D

Senast ändrad:
Haha, synd att jag inte hade sån fantasi ^^ någon gång borde man ju testa det :D Yes har redan varit ute med den, blev ett litet hopp men man märker ju hur sweet den kommer vara när man väl kommer ut i backen/parken ! :D

Tillbaka
Topp