Vilken stance? Freestyle/Jibb

dizor

Ny medlem
tja, jag kör freestyle/jibb jag undrar hur man får reda på vilka grader på sina bindningar som käns sköna. Några klipps säger att man helst inte ska ha 0 vissa säger att man ska ha duck och många säger man ska prova och testa vad man tycker är bäst. Men ska man ha duck eller forward när man kör freestyle/jibb. och sen hur får man reda på vilka grader känns skönast det är ju så svårt och skilja på så liten skillnad?

Tack för er som svarar!

Duck är bäst om man ska köra switch. Det blir svårt om båda fötterna pekar åt andra hållet.

Börja att köra med 15, -15 och sen ändra efter behov.

De flesta kör också så brett det går mellan bindningarna.

jag kör med bred stance och den främre foten är lite sneare och den bakre lite rakare, de e fett skönt!:)

jag kör på det bredaste och har duckstance. och har ungefär 10, -10, det är asskönt tkr jag och jag får mer kontroll på snurrar osv.

bredaste stancen som går på brädan och vinkla ut bindsen 30 grader. skönare stance får du leta efter ;)

Har provat en massa men kör +21 / +3. Är inte helt övertygad om att det är bäst då jag funderar mycket eftersom jag ofta vrider upp på tåkant när jag landar. Jag hittar inget bättre dock. Sparar mig till nästa år för å testa något nytt så jag inte sabbar känslan i år :-)

Efter en knäskada är jag lite tveksamt inställd till duck-stance men de flesta som åker runt kör ju det så jag har nog mest haft otur :-)

Mvh
Peter

Jag kör mitt stance på det tightaste sen maxa ut diskarna, älskar det! Våga prova smalare än vad alla andra säger, bara sjukt fult och äckligt att köra så brett man kan...

Angående bredden så blir det mest tok (förutom snurrande) att stå för tight ihop om man vill hoppa. Jag breddade min stance bara för att hoppa bättre.

Mvh
Peter

Tillbaka
Topp