vilken storlek på jacka / byxor

laarsson

Ny medlem
walla !

behöver lite akut hjälp här. Vet inte om jag ska köpa L eller XL i varken byxorna eller jackan. Beställer online så kan inte prova dem. Skulle vara schysst om ni kan komma med lite hjälp. Skulle ett par XL brallor vara för stort på mig? Jag är ca 186 cm lång. Vill inte ha allt för baggy men inte inte heller tight. utan "lagom" baggy.

här är byxorna:
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=39962&g=m&m=c&lbid=0&lcid=0|350#top

här är jackan:
http://www.junkyard.se/mega/product.aspx?pid=39958&g=m&m=c&lbid=0&lcid=12|251#top

skulle vara schysst med snabba svar, behöver beställa redan ikväll.

byxorna ... mellan L och XL skiljer det 16cm i midjan medans det bara skiljer 4/5cm (inner/ytterben) på längden... Så det skiljer inget på dom när det gäller hur baggy dom kommer sitta utan större kommer enbart se dumt ut.

Så min gissning är att du ska köra L på byxorna

Jackan kan du ta XL utan problem men om du inte känner för att ha väldigt baggy och vill så är L valet jag skulle tagit :)

kolla bilden i mitt fotoalbum, jag är 178cm (korta ben) 67kg,

Jag kör på Volcom Nimbus byxor i storlek Large och det finns ju lite över vid midjan och en hel del på längden. Samt en Salomon The Don Jacket i XL som är redigt stor...

Senast ändrad:
okej tack för hjälpen, rädd att xl blir för stort i midjan när jag kollar med måttband.

btw är kläderna snygga?

laarsson sa:
okej tack för hjälpen, rädd att xl blir för stort i midjan när jag kollar med måttband.

btw är kläderna snygga?
Tänk inte så mycket på midjan, det enda jag tycker är jobbigt med min jacka är att armarna är några cm längre än jag skulle vilja :D

schysst!
nu till storleken på byxorna. är ca 88 cm i midjan och 100 över rumpan. Passar ett par xl byxor då så att de sitter kvar utan skärp? någon med erfarenhet av detta? :P

laarsson sa:
schysst!
nu till storleken på byxorna. är ca 88 cm i midjan och 100 över rumpan. Passar ett par xl byxor då så att de sitter kvar utan skärp? någon med erfarenhet av detta? :P
Du kommer nog med största sannorlikhet behöva skärp!

om du kollar storleksguiden så är det ju 96cm på large i midjan och 112cm på xl :P

Senast ändrad:
Måtte på kläderna stämmer aldrig ändå!
Sen kan du ju alltid köra med skärp?
Jackan va clean, men du skulle köra med ngn färg på brallzen, typ blå,, :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp