Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vill ha en tv för att spela ps3 i bra kvalite med hdmi. och kolla på bra filmer i tex blueray men även använda den som en extra skärm till datornlinder sa:gå in på minhembio.com istället
Panasonic gör bäst grejor, samsung gör snyggast frågan är,
vad ska du använda tvn till, hur mycket pengar får den kosta?
Men sluta skriv "bra" hela tiden, du kan inte köpa en tv för att kolla på bra bluray filmer eftersom det inte släppts några bra filmer på bluray...zimmii sa:vill ha en tv för att spela ps3 i bra kvalite med hdmi. och kolla på bra filmer i tex blueray men även använda den som en extra skärm till datornlinder sa:gå in på minhembio.com istället
Panasonic gör bäst grejor, samsung gör snyggast frågan är,
vad ska du använda tvn till, hur mycket pengar får den kosta?
Fast han definierade ju vad han var ute efter:JL76 sa:Men sluta skriv "bra" hela tiden, du kan inte köpa en tv för att kolla på bra bluray filmer eftersom det inte släppts några bra filmer på bluray...
"Bra" och "bäst" borde inte få användas om man inte först definierar vad man menar och är ute efter.
Tänk om jag skulle fråga folk efter bra mat, en bra bil eller en bra dator?
Bra är subjektivt om jag inte gillar några filmer som släppts på bluray så har inga bra släppts.OlaMelin sa:Fast han definierar vad han är ute efter?JL76 sa:Men sluta skriv "bra" hela tiden, du kan inte köpa en tv för att kolla på bra bluray filmer eftersom det inte släppts några bra filmer på bluray...
"Bra" och "bäst" borde inte få användas om man inte först definierar vad man menar och är ute efter.
Tänk om jag skulle fråga folk efter bra mat, en bra bil eller en bra dator?
- spela TV-spel
- kolla på bluray-filmer
- extraskärm till datorn
Och hur menar du när du säger att det inte släppts några bra filmer på bluray?
"pizzeria" problemet... detta ær inget problem med dagens plasma apparater(om man inte køper något billigt piss). plasma har den lægsta inputlaggen och det ær det man vill åt vid tv-spelande. synd att tv tillverkarna sællan vill uppge inputlaggen på sina apparater. finns dock bra sidor att se detta på.Leffe_P sa:om du ska spela mycket tv-spel å ha datorn inkopplad så ska du inte köra på plasma då det finns en risk att bränna fast bilden då man ofta har en kompass eller liknande placerad på samma ställe under lång tid när man spelar tv-spel och dessutom kan bilden kännas lite mer utsmetad när man har datorn inkopplad i en plasma mot för lcd och led!
annars skulle jag säga att det är mest en smaksak in i en affär å kolla!
LGs apparater har ok inputlag i gaming mode, men alldeles før høg før min smak så jag skulle se på ett annat alternativ.zimmii sa:fastnade lite för denhär, tyckte den verkade helt okej. några invändningar från nån som kan sånt ?42" led full hd
vad är det du menar med inputlagg ?Andee sa:LGs apparater har ok inputlag i gaming mode, men alldeles før høg før min smak så jag skulle se på ett annat alternativ.zimmii sa:fastnade lite för denhär, tyckte den verkade helt okej. några invändningar från nån som kan sånt ?42" led full hd
En TV med låg inputlagg hittar du knappast under 7000 SEK. Alternativet ær att skaffa en gammal tjock-TV som inte har någon inputlagg alls...
Jag har en Samsung UE40B6050 (som jag inte har någon aning om vad den har för inputlag då jag inte alls va insatt när jag köpte tvn), provade att spela guitar hero 3 på wii som va inkopplat via RGB -> scartkontakt -> ext kontakt... träffade inte en enda not (kalibrerade inputlag till ca 60ms) och då träffade man men man kunde ju inte kolla på bilden utan bara lyssna på låtarna :PAndee sa:linder; menar du att du inte märker av om du har hög inputlag på en tv när du spelar tv-spel?
sök på inputlag på youtube så ser du vad det är för något zimmii.
vilken plasma krossar inte en LED/LCD när det kommer till svärta?kimpalimp sa:Här är en grym plasma från Panasonic för film och spel som krossar alla LED när det kommer till svärtan:
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=145840
vi pratar om inputlag och inte responstid, tvns responstid ligger på samma nivå som datorskärmarnasVannish sa:jag är inte så insatt i tv, men 60ms låter galet högt! Med tanke på datorskärmar som är nere på 2ms utan större problem och pengakostnad så känns det som 60 är fantastiskt högt!
Jag jobbar med TV på en siba-butik :P Köp du en plasma för 3000 spänn så ska du se att jag kan hitta en LED som krossar den i svärta, hehelinder sa:vilken plasma krossar inte en LED/LCD när det kommer till svärta?kimpalimp sa:Här är en grym plasma från Panasonic för film och spel som krossar alla LED när det kommer till svärtan:
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=145840
Känner mediamarkts tv-avdelningschef i skövde lite gran och han rekommenderade polaren denna Panasonic Viera TX-L42D25E, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=574675
Samsungs 55" är ögongodis, men det är både rätt mycket reflektioner i den samt rätt möcke clouding vilket jag tycker är irriterande. Sjukt plastiga också!!deltab0arder sa:För var jag plasmafanatiker... men en LED har/är trots allt oftast (lekmannalista):
-mer ljusstyrka
-mindre skärmreflektion
-väger mycket mindre
-sjukt tunn
-inget bakgrundssurr
-lägre energiförbrukning
bra skit... köp sa stor LED som möjligt...typ 55 samsung
kung :Dkimpalimp sa:jobbar med TV på en siba-butik :P Köp du en plasma för 3000 spänn så ska du se att jag kan hitta en LED som krossar den i svärta, hehe
Nej men allvarligt talat så har du en klar poäng, ska man ha bra svärta så ska man ha plasma!
Den panasonic tvn har jag faktiskt inte sett innan, verkar ruggig!
Har du köpt ny tv och vill skryta lite nu eller? ;Pmac-attack sa:Har själv en 55" samsung smart tv! E sjukt nöjd när jag spelar ps3 o tittar på BD/3D filmer! Dyr, men riktigt bra bild :D