vilket håll är vanligast att snurra?

tittti540 sa:
switchski sa:
Aspebo sa:
båda för mig med men vänster är vanligast...
lol, du snurrar inte åt båda hållen! å du snurrar ju inte ens åt ett håll med skidor!!:O

Vänster iaf
snacka om att försöka dissa sin kompis, han snurrar visst! bara inte när du ser!!

för övrigt så snurrar jag åt vänster. MEN, jag snurrar bättre åt höger, bara det att det inte känns lika naturligt :O
damn, hade emil lingonvecka? weird :S haha btw, emil, du var ju borta typ hela säsongen, såg dig typ 3 gånger totalt i backen så du har väl inte sett isf :S

Senast ändrad:
Victors sa:
who gives a shit? det e väl rätt uppenbart tycker jag? samma sak som att man har gaffeln i vänster hand istället för höger
jag har gaffeln i höger hand ;) och jag snurrar just nu bättre åt höger. förut kunde ja snurra hur bra som helst åt båda, men sen när ja började snurra över 720 så blev det mest höger ;)

Frontside först men började mer o mer backside nu för att det är snyggt på sitt eget sätt :P **Snowboard, Goofie***

Aspebo sa:
tittti540 sa:
switchski sa:
lol, du snurrar inte åt båda hållen! å du snurrar ju inte ens åt ett håll med skidor!!:O

Vänster iaf
snacka om att försöka dissa sin kompis, han snurrar visst! bara inte när du ser!!

för övrigt så snurrar jag åt vänster. MEN, jag snurrar bättre åt höger, bara det att det inte känns lika naturligt :O
damn, hade emil lingonvecka? weird :S haha btw, emil, du var ju borta typ hela säsongen, såg dig typ 3 gånger totalt i backen så du har väl inte sett isf :S
jasså, såg dig inte göra mycket iaf, inte vad jag hört heller ! :O

Av: patriknorling | 2007-08-02 01:56 Citera

är det som jag är vänster fotad som jag snurrar åt höger ;D

jag e vänster fotad och snurrar åt vänster! :)

jeppenator sa:
patriknorling sa:
emmmil sa:
men ofta, det är ju fett svårt, en 360 åt ena hållet och sen en 360 åt andra i samma hopp? Du lär ju vara grym!
fett coolt att göra så ett hopp undrar om nån gjort det?
Pep fujas har gjort typ 180 å sen bytt håll å gjort 180 åt andra hållet tror jag...
på JOI 06, finns film nånstans.. ser helt galet ut!
https://www.freeride.se/video/pep-fujas-90-till-270-revert-1/

här e filmen, sjuuk!

Min gissning är att den som är vänsterfotad och vänsterhänt har lättast att snurra åt höger och den som är högerfotad och högerhänt har lättast att snurra åt vänster. Är man däremot t ex vänsterfotad och högerhänt (som jag själv är t ex) kan det nog bli tjorvigare. Då är det nog fråga om vilket som är mest dominant i en; högerhäntheten eller vänsterfotheten.

När ni svarar på den här tråden får ni gärna skriva in 1) åt vilket håll känns det naturligast att rotera, 2) är du höger- eller vänsterhänt och 3) är ni höger- eller vänsterfotad. Det kan utveckla sig till en ganska intressant fysiologisk studie det här :) Intressant åtminstone för oss som intresserar oss för ganska avancerad fysiologi.

Man gjorde en studie på hundar för ett antal år sedan där man studerade dem i spårarbete. Om en hund tappar spåret som den följer slår den en lov åt antingen höger eller vänster för att komma tillbaks in på spåret. De fullföljer alltså en cirkel tills de återigen får upp vittringen. Man fann att olika individer slog åt olika håll, men att samma individ ALLTID slog åt samma håll. En "vänsterslagare" slår alltså alltid åt vänster när den tappar spåret och vice versa. Det borde vara exakt likadant för oss människor också.

Vänster är nog vanligast, högerhänta snurrar oftast automatiskt lättare åt vänster.
Största andelen av befolkningen är högerhänta. Slutsatsen jag drar.

twajl sa:
Vänster är nog vanligast, högerhänta snurrar oftast automatiskt lättare åt vänster.
Största andelen av befolkningen är högerhänta. Slutsatsen jag drar.
om man snurrar åt vänster har det inget att göra med att man är högerhänt eller inte

Victors sa:
who gives a shit? det e väl rätt uppenbart tycker jag? samma sak som att man har gaffeln i vänster hand istället för höger
Är du knasig eller? Som du kanske märker själv så är detta personligt och alla snurrar åt olika håll.

jag tror att det är ungefär lika många som snurrar vänster som det är högerhända. jag snurrar åt vänster. fast jag har lärt mej cork 900 fel hål på studsmatta iaf

tror inte det är nåt sammanband mellan fötter osv...
snurrar vänster
åker goofy (på longboard)
vänsterfotad
högerhänt...

gör en poll på freeride: höger eller vänster? :D

Det är åt vänster, precis som att majoriteten åker regular på antingen snowboard eller skateboard eller är högerhänta och högerfotade. Booyah

Jag snurrar snabbare till vänster men stabilare till höger... och om jag ställer mig på en snow/skateboardliknande sak så är det lugnt snabbare till höger/backside (regular)! så det är helt klyddigt för mig:P

För era norrlänningar (allt norr om skåne) så betyder klyddigt ungefär knepigt:P

Ps jag hade en bättre förklaring igår men jag kommer inte på den xD

För att göra en följd fråga då...
Vilket är naturligast på rails, att ha höger foten längst fram eller vänstern?

Tillbaka
Topp