Vilket resebolag ska jag välja?

Marc87

Ny medlem
Hey!

Jag tänkte till slutet av sommaren åka ner till biarritz/hossegor för att surfa. Men vilket resebolag ska jag välja?
Är "FriendsOfAloha" bra, eller är Koala surf ett skönare alternativ.
Skriv gärna om ni har några erfarenheter från dem.
Har också kolllat in Xtravel och surfakademin. Hur är dem?
Alla är ju i princip lika när det gäller boende, kvalitet och pris.

Tack på förhand! Peace out!

UCPA? är det verkligen så bra. Får en känsla av att dem är lite åt typ Nortlander hållet :P

Hej,

beror lite på vad du är ute efter, alla resebolag har lite olika profil. Hos oss på Friends of Aloha är det så långt från charterresa man kan tänka sig... Ett skönt gäng som gillar att surfa tillsammans med andra. Vi har lång erfarenhet och stor kunskap om förhållandena i Biarritzområdet så du får alltid tips och transport till de bästa vågorna.

Hör av dig om du har frågor.

mvh Jesper
www.friendsofaloha.se

Xtravel kan jag rekommendera varmt. Enormt bra guider, bra organiserat och bra koll på surfingen. www.xtravel.se

aka-Junior sa:
UCPA? är det verkligen så bra. Får en känsla av att dem är lite åt typ Nortlander hållet :P
Nej det är inte alls som nortlander. det är franska staten som går in med pengar och detta gör att du får bra resor till billig peng. många ungdomar på dessa resor tydligen. vet ej hur det är med surfsektionen men inom vintersektionen ska man tdligen delas in i grupper om hur bra man är och så åker man med gruppen en viss tid per dag.

Kom in och rätta ifall jag skrivit felaktig inofrmation.

Har inte själv åkt med ucpa men har funderat på att åka och kollat in mkt info om dessa.

Hej där ja det är sant vi har alla lite olika profiler. Själva riktar vi oss till folk som vill surfa riktigt mycket , men även ta vara på roliga kvällar med bbq och skönt häng.

Vi har en av världens bästa coacher till vårt förfogande Kevin Olsen, vårt hus där du bor ligger direkt på stranden i hossegor och jag o karin bor i Hossegor hela året så vi vet precia alla secret spots och vad crowden inte hittar till ganska oslagbart eller hur:)
(se news här på freeride, vi är med där)
Hör bara av dig på tel eller mail så kan vi svara på alla dina frågor
mvh lena och karin

Tillbaka
Topp