Vilket Ryggskydd?

• Trådstartare Trådstartare Bipoe
  • Start datum Start datum
B

Bipoe

Guest
Vilket Ryggskydd?
Jag har tänkt att jag ska skaffa ryggskydd inför säsongen som kommer.
Jag åker telisar, mest i pisten. Jag tänker försöka lära mig att åka fakie och börja hoppa lite.

Är det någon som har något bra förslag på vad man ska ha för något? jag är rätt ny på området.

Prismässigt: runt 1000-lappen.

Vilket Ryggskydd?
Du får ju vad du betalar för. Finns ju dyrare och billigare.

Men ta ett skydd som sitter bra, åk till en alpin butik eller mc-butik. De kan hjälpa dig med längder etc.

Vilket Ryggskydd?
Komperdell är vad jag kör på och rekommenderar fullt ut. Jag gled ner till Alpingaraget utan några prismässiga begränsningar (skydd skall kosta!) och testade allt de hade. Hade på förhand spanat in POC, men efter mycket testning så föll det på Komperdell Airshock(?). Även Dainese har en ganska fin variant som går hyffsat långt ner på svanskkotan, men Komperdellen är överlägsen. Den kombinerar ruskigt bra skydd över hela ryggen plus att den är väldigt lätt och smidig och sitter på plats!

Vilket Ryggskydd?
Västen som komperdell har är grymmt osmidig, fast de kanske finns lösa skydd utan västen?

Aja de blir för varmt med västen, å ryggskyddet är så klumpigt.

Jag kör med Dainese Nextwave skyddet. Väger typ ingenting, är tunnt å välventilerat. Världens skönaste platta helt klart. Märker knappt att den sitter på. Smidig å följsam som få

Köp det, du ångrar dej inte.

Jag har haft 3 andra plattor och ingen har ens kommit i närheten av Dainese next wave. Helt sjukt rba skydd

1200 kr ungefär-man får vad man betalar för

Vilket Ryggskydd?
jag har ett Scott rygskydd som är inbyggt i en väst.. vet inte vad modellen heter men kan rekomendera det! kostar ioförsej 1800:- men det är värt varenda krona!.. det väger nästan ingenting och sitter på plats hela tiden iochmed att man spänner fast det runt benen ocksså.. då slipper man att ryggskyddet fungerar som en skopa å bara skyfflar in snö under kläderna när man rammlar... mitt rygskydd har ócksså skydd för revbenen och dom hjälper ifall man skulle trilla på rails och liknande..!

helt enkelt et skit bra ryggskydd.. köp de om du har pengar.. men annars har gipron gjort en del schyssta modeller..! körde me ett sånt förut. det enda dåliga med det var att ena axelremmen pajjade:S... men Gipron kan jag ocksså rekomendera.

när du ska köpa ett rygskydd ska du tänka på att det sitter bra. alltså så att det inte glider omkring på ryggen och så, sen ska det börja precis under nacken och sluta runt svanskotan. du ska nog ochsså prova om det funkar att vifta med armarna med skyddet på . för det är inte så kul om skyddet sitter så att man inte kan röra sej lixom,..

det va nog allt jag hade att säjja..

puss å kram alla freeriders! xD

Vilket Ryggskydd?
Energiapura heter ett relativt nytt italienskt märke på svenska marknaden. Utmärkt passform, lite smalare än många andra.sitter skönt utan att åka upp. Många fartåkare använder det under fartdräkten. Kostar ca 995 kr

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp