Vilket trick är det snyggaste hittills?

Nya sjuka trick har landats till höger och vänster de senaste åren i "triple-mania" anda, men är de verkligen de som är de snyggaste tricken? Skriv vilket trick och länka gärna ett klipp på det snyggaste/stilfullaste tricket, snowboard eller skidor, genom tiderna enligt dig! :)

Själv tycker jag att Halldor Helgasons Lobster Flip är sjukt grym!

1;13 udda,cleant,svenskt inte det snyggaste men ändå min favorit

Senast ändrad:
fast under omständigheterna så är nog sverres lavin-backflip det snyggaste jag sett

PW's frontflip från Sun Valley i Eye Trip är bra galen, vet inte om det är det snyggaste men inte långt från't.

Snowboard: Cab 5 beef curtain -> 1:19
(finns iofs lite snyggare men detta är så jävla kul:D)
Skidor: någon inverterad 5'a med truckdriver ->
Skate: 3 flip i valfri stance

Yes , less is more! Kom inte och snacka om snyggaste tricket och langa upp en video på någon dubbel :rolleyes:

Senast ändrad:
Kul tråd faktiskt.

Corey Vanulars flat 9 mute-rev japan från long story short.
00:33

Jossi Wells zerospins med tweakade safetys.
01:38
03:29

Jed Anderson switch bs board - 270
01:27

Andrew Reynolds bs flip från wallenberg

Skulle kunna fortsätta i flera timmar.

Uppdaterad med rätt länk.

Senast ändrad:
Det där är en Frontside rodeo 7 som enligt beskrivningen på klippet blev för att killen fick tåhugg i kicken :D

Jossi Wells zerospins med tweakade safetys.
01:38
Fel länk :( men håller med om att denna tråden är guld!

Snyggaste tricket på longboard, liam morgans toesides ... sjuka så inihelvete :S

After-Bang sa:
Min kompis gjorde det, landade på nacken, det gick bra men såg nasty ut! trodde han bröt nacken först haha :D
Lite 50/50 på att de funkar då!

Tillbaka till snyggaste tricket, eftersom de flesta lägger upp skidor så kontrar jag med ett till klipp på Steeze-Maestro Halldor Helgason.
Jag har aldrig sett en dubbelcork 1080 från en snowboardare som är så clean.

After-Bang sa:
GangsterGurra sa:
@Linder

Man kanske borde hugga lite mer i kickarna då, de verkar ju funka :)
Min kompis gjorde det, landade på nacken, det gick bra men såg nasty ut! trodde han bröt nacken först haha :D
Jag gjorde det på en bs snurr, hällhugg i kicken sen landade jag påpå nacke / övre delen av ryggen
långt ut i kanten på nollen och sen studsade jag av hela hoppet (Alltså inte ner i landningen utan brevid) så blev några meters fall. Kotkompression och färdig åkt den vintern :rolleyes: Så att sikta på hugg är ju kanske inte optimalt :D

Senast ändrad:
1. Terjes - method.
2. Damian Sanders - Backflip, kanske inte var först med det men han gjorde det snyggast och överallt.
3. Noah Salasnek - typ allt, mest hans stil och hur han gör sina trick.

Är lite oldschool och gillar mer de klassiska tricken utan för mycket snurr och skit, tydligt, mycket tweak, och STIL.

whippo sa:
enig.
Terje er GUD når det gjelder cleant og tweaka grabs:)
heikki sorsa er også en helt rå kjører mtp cleane grabs.

og Torstein Horgmo med sin fantastiskt fete laidback stil er jo en højdare.

og sist og kanskje minst Jesper Tjäder på ski, en MESTER på rails og konge på bails:D tar imot det trapper og asfalt gir med største smilet.

Det finns hur många sjuka trick i hopp som helst. Alldeles för många för att räkna upp alla.
Men här är de jag första kom att tänka på:

Chris Lakers Dub Flat 12

Henriks Dub Flat 7

Alla trick i denna video

Henriks Dub 7

Vinnys Dub Bio Dub Genie 16

Luca Schulers Triple 10

Det där är nog knappt 1% av alla sjuka trick som har gjorts men några av mina favoriter. Tog bara med trick på hopp annars skulle det ta mig hela dagen att plocka fram trick från rails, halfpipe, bc, osv.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp