vill ha hjälp!

vill ha hjälp!
nu e de så att ja ska köpa nya skidor.. jag är 175 och väger ca 65.. jag vill ha ett par twintip som funkar bra både parken och i pisten men helst inte för dyra..ungefär 2000-4000 kr..

vill ha hjälp!
FS menade du förståss(säg inte emot nu!). Dessa är förståss mkt dyrare än 2-4000(va annars kan man vänta sig när man frågar...) Public enemy går väl på runt 4,5 om ja inte minns helt fel. Sen funkar dom flesta bra om du inte är för tung tex. Dynastar troublemaker(4600 med bindning på skistore)....

äh sök i forumet! är ju ändå stående svaraet på alla frågor här så varför kan inte ja skirva det...

vill ha hjälp!
jag är förvånad över att ingen har föreslagit K2 Fujative än. kostar 4000:- med bindning på stadium och inter sport

vill ha hjälp!
Salomon 720 !! hello . funkar grymt i parken och är ganksa breda därför fungerar dom mkt bra off-pist oxå. å i vanliga pister funkar dom oxå..

vill ha hjälp!
twintip_magnus; phil dion-modellen är mer gjord för jibbing, om man jämför med troublemaker. provade dom nån timme och dom var jävligt tråkiga i pisten. fast att hoppa med dem var tjockt skönt ! mjuka och mysiga ..

vill ha hjälp!
Stoffa-Aldell: Längdskidor funkar i pisten enligt din definition. Det kan ju knappast sägas vara en särskilt individuell åsikt att mjuka lekskidor eller feta offpistskidor inte lämpar sig särskillt bra i pisten.

Bo87: Jag har bara åkt på Fujativesen vid ett tillfälle men jag upplevde dem som extremt mjuka och knappast nått som lämpar sig i pisten.

twintip_magnus: phil dion-skidorna har jag inte åkt på så de kan jag inte säga nått om, men om du inte bestämmer dig för dem ska du leta runt bland alla reor så här i slutet på säsongen. Det borde inte vara helt omöjligt att hitta ett par riktigt trevliga skidor av fjolårsmodell eller liknande i det prisintervallet du nämner.

vill ha hjälp!
Du kan få köpa mina scratch BC 176 -05 med look freeride bindning. Dom är som nya, inte en repa. 4000 vill jag ha.

Tillbaka
Topp