Vill inte gärna bryta ryggen

freeride_nu

Aktiv medlem
Skulle vilja ha lite tips om vilket ryggskydd man ska köpa samt om det är nån som har nån lämplig snowboardhjälm att rekomendera. Ska till ferni och vill inte gärna sluta mina dar där.
thx

...ProTec när det gäller hjälm! Jag tycker den e hur skön som helst. Har dock sett att de har ändrat på designen på insidan, sedan jag köpte min (ca 3 år sen). En polare till mig är dock nöjd med den nya designen, så det är nog bara att rocka på!! :-D Vad gäller ryggskydd, så fick jag ett tips när jag var i Gränsen för 2 säsonger sen, men jag har tyvärr glömt vad det hette! :-(( Tar gärna emot tips sen när du skaffat ett & testat!
Lycka till!

Ride on!
Warpa

Om du vill ha ett bra ryggskydd är Knox är ett bra märke med. Använder kevlar som skydd istället för plast som Dainese, och har fått bättre i tester. Kolla in på MC-varuhuset i STHLM.

Halvarssons är ett annat märke med har också ryggskydd

http://www.mcvaruhuset.se/

Kör svenskt!!!

AP gör ett riktigt bra ryggskydd som fungerar fint. Du kan forma till det lite själv för att det skall passa dig själv riktigt bra.

Sedan är det inte lika dyrt som Dainese skydden..huhhh vad dyra de är OCH alldeles för varma.

Kolla i MC handeln så hittar du dem.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp