L
lollozwei
Guest
Vill någon hjälpa mig med utrustning? :)
Hej, jag heter Louise och jag är ganska medel på att åka skidor om jag ska vara riktigt ärlig mot mig själv och er..
Jag fick upp ögonen på riktigt när min far drog med mig till Österike i våras, innan dess har jag bara åkt ett par tre år på Vallåsen (södra Sverige, utanför Båstad) inte riktigt som Alperna men ändå bra för en nybörjare som jag..
Eftersom jag intresserat mig sedan mina första alpernaåk så funderar jag på att köpa egen utrustning nu i vinter och tänkte då köpa skidor, säkerthetsutrustning och lite bättre kläder
Vad rekomenderar ni?
Kommer att köra mestadels pistat men hade gärna provat på lite offpist också
Jag är 172 cm lång och väger 70 kg
I kategorin säkerhetsutrustning tänkte jag mig hjälm och ryggskydd (eller vad det heter?)
Vad behöver man mer?
Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa en newbie som är helt lost
Louise
Jag fick upp ögonen på riktigt när min far drog med mig till Österike i våras, innan dess har jag bara åkt ett par tre år på Vallåsen (södra Sverige, utanför Båstad) inte riktigt som Alperna men ändå bra för en nybörjare som jag..
Eftersom jag intresserat mig sedan mina första alpernaåk så funderar jag på att köpa egen utrustning nu i vinter och tänkte då köpa skidor, säkerthetsutrustning och lite bättre kläder
Vad rekomenderar ni?
Kommer att köra mestadels pistat men hade gärna provat på lite offpist också
Jag är 172 cm lång och väger 70 kg
I kategorin säkerhetsutrustning tänkte jag mig hjälm och ryggskydd (eller vad det heter?)
Vad behöver man mer?
Jag undrar om ni skulle kunna hjälpa en newbie som är helt lost
Louise