Vill till Alperna men ej ensam!

rastapopulos

Ny medlem
Efter många tankar fram och tillbaka om vad man ska göra till vintern(att stanna på västkusten i Sverige känns som ett så dåligt alternativ att jag knappt vet om det är ett alternativ) har jag kommit på att Alperna vore fint.

Det jag är ute efter är väl egentligen att få en lite roligare vardag än vad man skulle ha här hemma. Snö och vinter gillar jag, åker snowboard och är i alla fall relativt duktig på åkandet (men i parken gör jag inte så bra ifrån mig). Bodde tidigare i Australien med några kompisar och kom fram till att om man bara bor med lite skönt folk så är det inte så illa att arbeta på en del.

Så arbetande, åkande och dela boende med lite skönt folk som gärna i alla fall jobbar en del (bor jag med folk som inte jobbar så klarar jag nog inte av det själv :D) hade varit asbra. Att dricka o gå ut osv nämner jag inte ens men det gillar väl nästan alla i min ålder (21 förresten), även jag. Har även fått för mig att jag är rätt så enkel att bo med. Krävs rätt så mycket för att jag ska tröttna och börja gnälla på folk.

Jag kom nyss på hela idén, känner lite folk som ska till olika ställen men de flesta har redan fixat med boende/jobb osv så jag tänkte hitta lite nytt folk! Skulle gärna åka tidigt december, men det är inte helt bestämt från min del. Vill även åka till något tyskspråkigt ställe eftersom jag har läst en satans massa tyska i skolan men nu knappt kan säga ett ord längre och behöver nog snacka lite.

Så finns det något folk som är på väg ner och har boende/jobb/bilplats över, eller någon som precis som jag precis kommit på tanken, eller t.o.m folk som har tips på vart man bör åka/vart man kan söka jobb/boende eller vad som helst så skriv gärna.

/Jakob

Jag har också börjat tänka på att åka bort under säsongen. vet inte var, bara att jag vill dra till något alpställe. Vore askul om man kunde samåka/bo & så med några andra :>

Hej Jag är också intresserad hade tänkt mig Sölden eller någon annan by i Östrerrike... vill gärna vara bort i tre månader, från januari till slutet av mars! Hör gärna av dig, t_wesslau@hotmail.com. // Tobias

Jag och den första seriösa svararen i tråden har pratat ihop oss lite och det verkar som att vi är ute efter ungefär samma saker så det låter som att vi sticker ner. Tyvärr tar vi oss ner i en bil utan mer plats, men sen när man väl är nere så är det ju självklart skoj att träffa mer folk!

Vi är dock fortfarande inte helt hundra på vart vi åker, men det jobbar vi på!

Tillbaka
Topp