Vinterns dominant? Harlaut!

Som rubriken lyder, vem tror ni kommer dominera kommande vinter i tävlingssammanhang?

Personligen tror jag att Harlaut kommer dominera i vinter. Och det vore så sjukt kul om han gjorde det! Han har egentligen möjlighet att vinna allt som går. Gör han inte det i år, gör han det nästa år! X-Games i slopestyle, DEW-tour, US-open, you name it...

Dagens vinst förstärkte bara det intrycket!

Tror inte alls att en hel tävlings säsong bara kan domineras av en åkare. De har också bra och dåliga dagar, skadar sig och hänger inte alltid med i utvecklingen. Tror att åkare som e'dollo, twall, sammy, brown, casabon, tj och colby mm kommer alla hamna högt upp på tävlingarna

bajskorvenflerkzfejja sa:
Tror inte alls att en hel tävlings säsong bara kan domineras av en åkare. De har också bra och dåliga dagar, skadar sig och hänger inte alltid med i utvecklingen. Tror att åkare som e'dollo, twall, sammy, brown, casabon, tj och colby mm kommer alla hamna högt upp på tävlingarna
pk och håtveit då? dumont?

MC_BLINGELING sa:
Jag tror dt kommer variera pga att alla bara kommer göra ett trick; DUBBELCORKAR! ...
jävligt sant. det kommer bli väldigt öppet, och varje tävling kommer stå mellan dem som kan göra det som för stunden är "topp-tricket", dvs dub 12 just nu.

jo det är klart, men att vara dominant behöver ju inte betyda att man måste vinna precis allt, men att man vinner väldigt mkt och iaf är med i toppen jämt. men som diskuterat kommer ju fokuseringen på ett trick att göra det mer varierat. men det är ändå inte så många som har alla topptricken på både hopp och rails. är väl hh, twall, håtveit, sammy om man ska nämna så få som möjligt. bobby, jossi, tj, russ, wester, jon kör ju också dubblar men kanske inte riktigt lika vassa på rails...

Senast ändrad:
davidp sa:
Som rubriken lyder, vem tror ni kommer dominera kommande vinter i tävlingssammanhang?

Personligen tror jag att Harlaut kommer dominera i vinter. Och det vore så sjukt kul om han gjorde det! Han har egentligen möjlighet att vinna allt som går. Gör han inte det i år, gör han det nästa år! X-Games i slopestyle, DEW-tour, US-open, you name it...

Jo han övertygade ju verkligen i Zürich....

jag hoppas det går bra för Henrik jag tycker han är en skit bra, skit schysst och skit grym nytänkande kille som verkligen förtjänar all framgång!

Mannen-som-surfar sa:
davidp sa:

Jo han övertygade ju verkligen i Zürich....
Det var väll endå ett jävla skämt att han inte kvala vidare i freestyle.ch??? han kanske inte la bluntrollen perfa men nog fan körde han bättre alla gånger än tex favre som kom 4a i kvalet och henke 5a? om jag minns rätt!? domarna spelar också en liten roll i det hela:p

Tror mycket på en snubbe i från Järfälla. Upcommer som tusan! David Persson e hans namn.
Körde en del med han i Whistler i vintras och om jag kan min skidkunskap rätt. Så kommer snubben ha red-bull i belagen och köra JOSS innan vintern e slut.
Lägger redan nu dom sjukaste av saker.

Håll ögonen öppna folk!

tittti540 sa:
jag hoppas det går bra för Henrik jag tycker han är en skit bra, skit schysst och skit grym nytänkande kille som verkligen förtjänar all framgång!
åh ja vilken underbar och mysig kille han är, han är... han är så varm och goooo, heja heja heja!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

haha ;D

Senast ändrad:
makafone sa:
Tror mycket på en snubbe i från Järfälla. Upcommer som tusan! David Persson e hans namn.
Körde en del med han i Whistler i vintras och om jag kan min skidkunskap rätt. Så kommer snubben ha red-bull i belagen och köra JOSS innan vintern e slut.
Lägger redan nu dom sjukaste av saker.

Håll ögonen öppna folk!
hahaha visst, troligt. sätter en femma på att hans åstadkommanden denna vinter sträcker sig till att placera sig på en högst medioker plats i något rail jam i sthlms ytterkanter. om ens det. däremot har jag hört (snarare sett, råkade komma över en edit) att grabben ska ha sjuka musikaliska skills!

däremot skulle jag lägga mina slantar på en riktigt oväntad "oldie" som mycket väl kan komma tillbaka och skaka om i branschen. har nämligen hört rykten florera om att han ska börja lägga backflips nu i vinter!! och om inte annat står sig hans patenterade 3a/5a mute jävligt vasst i rådande konkurrens. går under namnet R.Bäver. han har redan nu en stark finansiell sponsor i form av en välkänd bank, vilket lär möjliggöra en del medverkande i diverse internationella tävlingssammanhang!

Teufel sa:
pk och håtveit då? dumont?
Nämn inte Dumont, verkar vara så störig person. Han hade enligt Martin Misof som kommenterade Crossover sessionen igår varit sur hela dagen. Antagligen för att han inte kvalade vidare. Konstigt? Han landade inte sina trick, och visst han kan vara sur för det men alltså släng inte trick som du inte har koll på då.

Hans dubcork var inte ens nära rätt och hade aldrig suttit.

Sen på Joss var han också skitsur bara för han inte vann. han kör bara misty 10.
Han kan vinna pipetävlingar men det finns många upcommers där också nu.

Slopestyle och bigair blir nog olika. Håtveit tror jag mkt på. PK vinner allt när han kommer tillbaka. Slopestyle kan nog Henrik ha bra chans på kan jag tänka mig.

Tillbaka
Topp