Angående frågan om tåg lite tidigare i tråden - det är både dyrare och tar längre tid, men jag själv tycker det är ett oerhört mysigt sätt att resa ner till alperna med. Har tagit tåget ner till St. Anton två gånger, man tar sig på valfritt sätt till Köpenhamn och åker därifrån med IntrerRail-kort, det kortet med 5 valfria resedagar inom 10 dagar. Kostar 2000-3000 för en ungdom om man bokar liggplats på ett nattåg, oftast mellan Köpenhamn - München eller Hamburg - München alt Basel. Väl nere i Europa behöver man inte boka några platser på något tåg utan med InterRail-biljetten kliver man helt enkelt på det tåg som passar en bäst. Tågtrafiken där nere är punktlig och det är väldigt enkelt att ta reda på hur man tar sig till sin slutdestination. Dessutom har i princip alla större alporter en egen tågstation, annars tar man buss. Efter tågresan är man utvilad, plus att man har gjort lite för att det underbara pudret räcker inte smälter bort allt för tidigt till våren! =)
Gällande att säsonga till våren är jag ännu en som tänker i dessa banor! Dock är jag inte särskilt sugen på att åka till St. Anton, dels för att skidåkningen inte är så övertygande som man kan tro, utan är man ute efter att bara pumpa puder finns det förmodligen bättre ställen. Den andra anledningen är att byn numera är full av svenskar, vilket säkert har sin charm, men vill man uppleva riktigt \\\"alpkänsla\\\" ska man nog styra kosan mot en annan ort. Var där på semester i våras och hörde fler svenska röster än tyska. Dock måste man ju säga att after-skin förmodligen är den särklass bästa i hela Österrike!