Visa din lunch i backen!

Visa din lunch i backen!
Raclette, äppelvin, äppelkaka och kaffe. Och en öl. Puder pa morgon. Slush pa eftermiddagen. Vad kan man mer begära?

Senast ändrad:
Visa din lunch i backen!
Dags att väcka liv i den här tråden med lite rösti från Andermatt
A4954507-5AEB-4C04-87AA-1E8D77BE48C4.jpeg

Visa din lunch i backen!
Jag har hånat den norska gastronomin ganska friskt tidigare, men efter den här älgburgaren med lingon och picklad rödlök är det mesta förlåtet.😋🍔🇳🇴
EDIT: För att undvika att behöva teckna ett nytt lån på huset, så hade jag med mig egen Cola från LIDL.
Visa bilaga 24109
Egen dricka på restaurang? :oops:
Är han 20år och säsongare?

Visa din lunch i backen!
Kanske skulle passa bra med en lokal sån här?

Visa bilaga 30376
Otroligt prisvärda viner i hotellrestaurangen. Igår tog vi den här på rekommendation, en lokalt odlad barrique-lagrad Nebbiolo, påminner om en ganska lätt, elegant, kryddig och komplex Pinot Noir.
Kollade upp butikspriset som är € 31,50-, och de tog endast € 45- i restaurangen. Nästan för bra för att vara sant, inte ens 50% restaurangpåslag. I Österrike brukar de lägga på 100% (också helt OK), men hemma i gamla ”Svedala” fläskar de på 300-400%.
Ska man slå till på en Barolo Riserva på restaurang så är det här man ska göra det.
1708449619466.jpeg

Visa din lunch i backen!
Otroligt prisvärda viner i hotellrestaurangen. Igår tog vi den här på rekommendation, en lokalt odlad barrique-lagrad Nebbiolo, påminner om en ganska lätt, elegant, kryddig och komplex Pinot Noir.
Kollade upp butikspriset som är € 31,50-, och de tog endast € 45- i restaurangen. Nästan för bra för att vara sant, inte ens 50% restaurangpåslag. I Österrike brukar de lägga på 100% (också helt OK), men hemma i gamla ”Svedala” fläskar de på 300-400%.
Ska man slå till på en Barolo Riserva på restaurang så är det här man ska göra det.
Visa bilaga 30384
Mamete Prevostini gör generellt riktigt bra viner. Även de i något lägre prisklass är väl värda sin peng.

Tillbaka
Topp