Visa din skid-middag.

PisteCarver

Aktiv medlem
Visa din skid-middag.
En del av nöjet på skidresor när man besöker andra länder är maten man får möjlighet att prova. Vi har ”Visa din fika” och ”Visa din lunch i backen”, så dags för ”Visa din skid-middag”.
Efter många timmars resande idag är det skönt att slå sig ner, koppla av och bli serverad en god middag. Det är ju Valentine’s Day idag och hotellet (vi har halvpension) hade förberett en trevlig Valentine’s dinner.
Om någon undrar vilket land vi har hamnat i den här gången, så ger utseendet på kaffet i sista bilden en vägledning.
1771105242338.webp

1771105157015.webp

1771105210221.webp

1771105278209.webp

1771105324004.webp

1771105379270.webp

1771105420408.webp

Senast ändrad:
Visa din skid-middag.
Äter väldigt sällan middag ute när jag är på skidsemester. Är ofta där man kan spara stora pengar och man slipper göra sig fin efter en lång dag i snön (läs; jag är fattig). Men sista kvällen är det trevligt att gå ut för att fira en (oftast) fin vecka och slippa disk. Då är min favorit det ytterst ordinära Landgasthof Klapotetz i Bad Gastein. Ett litet krypin med 3 bord och en cordon bleu lika stor som ett elefantöra. Riktigt gott och kändes som man lyckats hitta en lite gömd diamant.

Bilagor

• IMG_5453.webp
    IMG_5453.webp
    141.7 KB · Besök: 110
  • IMG_3126.webp
    IMG_3126.webp
    578.9 KB · Besök: 109
Senast ändrad:
Visa din skid-middag.
1771234476969.webp

Komma ned från en heldag på fjället när solen gått ner, svänga in på Joker'n på väg till stugan precis innan de stänger, kraschlanda i soffan i underställ med en långburk "billig" pils medans lokalproducerade middagen tilllagas i ugnen. 👌

Norge. Vilket land alltså!

Visa din skid-middag.
Visa bilaga 43899

Komma ned från en heldag på fjället när solen gått ner, svänga in på Joker'n på väg till stugan precis innan de stänger, kraschlanda i soffan i underställ med en långburk "billig" pils medans lokalproducerade middagen tilllagas i ugnen. 👌

Alla är olika… Mer inspiration av samma sorts matkultur nedan! 😉

Visa din skid-middag.
Norrmännen är galna! Jag menar vem fan äter rømme frivilligt. Värsta var något år sedan då vi hade varit i Oslo och köpte med mig en lefse som visade sig innehålla rømme när jag åt den i bilen, var inte långt ifrån att man körde ner i diket vid töcksfors!

Visa din skid-middag.
Visa bilaga 43899

Är det chips på pizzan? Har norrmännen börjat konsumera lika mycket cannabis som de gör på andra sidan Atlanten eller hur kommer man annars på en sådan idé?

Tillbaka
Topp