Visum Kanada 2013/2014 Hjälp!

snowside

Ny medlem
Behöver så mycket hjälp som möjligt här! Vi är två pers som har bokade biljetter till kanada, i slutet av oktober. Jag är svensk, bosatt i Sverige och får förhoppningsvis snart mitt work & holiday visum. Daniel, som jag åker med, är däremot dansk, men bosatt och skriven i Sverige och får därmed inte ansöka om detta visum: "man måste bo och leva i det land man är medborgare i för att få söka om detta visum". Så om man jag förstått det hela rätt är det enda man då kan göra att söka visum via Londons amabassad. Men då måste man ha ett arbetskontrakt sedan tidigare?! Är det någon som vet hur det fungerar? Är det någon som sökt visum på plats i Kanada eller är det omöjligt? Tacksam för all information! Börjar känna paniken lite.. Peace! Karolina

Alltså om jag har förstått det rätt så borde det hela gå ifall han får ett jobberbjudande och sen söker visum, men det är rätt så svårt tror jag! Det finns en tråd om visumsökande för kanada som du borde kika på! Annars kan man också prova att maila eller gå med i International Experience Canada - Nordic Countries och posta ett inlägg där med en fråga. Hoppas att det löser sig!

Har ni hört med den Kanadensiska ambassaden eller den danska för den delen? De borde kunna hjälpa er. :)

Tillbaka
Topp