Volant Machete Sin

bjorte

Medlem
Volant Machete Sin
Finns här någon som har någon erfarenhet av denna skida?
Jag gick nämligen och vann ett par på en arbetsmarknadsmässa härförleden och vill veta den allmänna opinionen.
Jag kan tänka mig att den kan kännas tung, men fartstabil, t.ex.

Är för övrigt ganska nöjd att få ett par ganska dyra skidor enbart genom att svara på några lätta frågor om ett företag...

Volant Machete Sin
D var ju kul för dig.. Men inte för mig som hade tänkt o vunnit skidorna. Vad var det för svar på utslagsfrågan?????

Volant Machete Sin
jag tycker skidan e helt okej fartstabil fint skär men kvaliteten ska vara sådär det e tydligen många skidor som bockat sig så man skall nog försöka hålla skidan i backen

Volant Machete Sin
Det var ju pissenkelt. Rm var ju angivet, 8.35 N/mm^2. Sen var det bara att multiplicera med approximerad tvärsnittsarea och g samt gå hem och vänta på laggen... Jag kom väl fram till typ 16000 kg. 20 kg fel var jag, iallafall.

Jag hoppas att bockningsproblemet ska vara avhjälpt nu när tillverkningen är flyttad till Atomic:s fabrik. Det är inte lika mycket plåt i skidorna numera.

Volant Machete Sin
Linköping gathering. Jag hade också tänkt att vinna skidorna. Inte för att jag var med i tävlingen. Newstream, hoppa av din plastutbildning och börja maskin så skall du se att du också vinner ett par ;)

Volant Machete Sin
Tyvärr gjorde jag misstaget att lägga ut uträknandet av uppgiften på entreprenad. Och det gjorde jag utan att kolla upp killens referenser först.. Det var alltså INTE bra gjort. Men nu har jag iaf fixat mig ett par nya skidor. Var ju inställd på det, så när jag inte vann fick jag köpa mig ett par istället. Det har du nog oxå råd med Måns om du byter utbildning! ;)

Tillbaka
Topp