Völkl 727 AX3 betyg?

cruising

Ny medlem
Völkl 727 AX3 betyg?
Har precis köpt ett par Völkl 747 AX3 utan att ha provåkt. Är det någon som kan kommentera. Jag är en relativt lat storsvängare med god teknik och god fart. Åker mest pist. Väger ca 90 kg har köpt 177 cm. Ska till Canada i ett par veckor i vinter, där hoppas jag det blir en sväng eller två i det lösa.

Völkl 727 AX3 betyg?
Jag har testat dem som telis. Grymt sköna i pist... har fler intryck av dem att dela med mig av men
det kanske inte är telis du skall ha dem till...

Völkl 727 AX3 betyg?
Åker båda delarna, men kör just nu på ett par ross bandit x på telis, men gillar i princip samma egenskaper vare sig det är telis eller slalom. Föredrar dock lite mjukare telisar. Så dela gärna med dig av intrycken. Vad tror du om längden?

Völkl 727 AX3 betyg?
Jag testade AX3 i den kortare (173?). Har bara kört dem i pist pch då är det bara att bränna på,
mycket rolig pistskida måste jag säga. Har annars kört en del telis på K2 Super Stinx som har i
princip exakt samma mått men är mycket mjukare. Har tröttnat lite på K2 så hårdheten AX3 är nog
toppen.
Offpist vet jag inte, tror på bredare (mina K2 var för smala och svängiga för långa pudersvängar).
Har nu av den anledningen köpt ett par Völkl G4 (AX4s föregångare) som jag ivrigt väntar på att
testa.

Tillbaka
Topp