Völkl Gotama 2009 vs 2010

Hempo

Ny medlem
Funderar på att köpa ett par Völkl Gotama 2009 (183cm), har dock sett att 2010 (186cm) kommer med Rocker.

Hur mkt bättre funkar den med rocker utanför pisten resp hur mkt sämre i pisten, kommer åka 50/50.

Är detta rätt skida för mig; 183cm, 70kg, åker ca 2v i alperna?

säger väl sig självt att man får tumma lite på pistegenskaperna för att få en skida som är bättre i mjukare före. hur mycket är nog individuellt, beroende på vana, teknik, osv.
men om jag var du skulle jag gå upp en längd till 193 (osäker på om detta mått stämmer, 190+ iaf). det bör man ju göra med rockerskidor i ren allmänhet.
och visst, jag tror att det är ett ganska bra skidval för dig!

Tror du blir nöjd oavsett vilken du väljer. Kör själv på 2009-modellen och är sjukt nöjd med den efter en säsong. Dock känns 2010 års modell högintressant, är själv lite sugen på den. Men du säger att du kommer köra 50/50, då skulle jag nog fega och köra på den äldre varianten... Den gör absolut inte bort sig i lössnön. Hade du sagt 70-30 hade det inte vart något snack att välja rockerskidan...

Men om du jämför Gotama -09 med så gott som vilken liknande skida som helst med någon form av rocker så gör den verkligen bort sig i puder...
Gotama -09 med duke är iaf inte en skida som jag uppskattar i puder, sjunker som en sten jämför med mina EHP 193 -08.
Skulle säga att om du skall åka 50/50 så skall du verkligen ha en skida med någon form av tiprocker, för så dåliga är de inte i pisten och det är väl i pudret du vill ha det som bäst?

Säger som blide. Rocker är inga problem i pisten.
Rocker is the shit - överallt och hela tiden!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp