völkl gotama

Olindby

Medlem
völkl gotama
Hej funderar på att inhandla völkl gotama 2010, har hört att dom ska vara riktigt bra.

Jag har åkt ganska mycket och då är det främst offpist, gillar att droppa och ha bra kontroll i hög fart och vill även trixa lite från klippor och ha bra luftkontroll. Tror ni att det är ett bra val eller finns det några andra som passar bättre?

völkl gotama
Vilket enormt hjälpsamt svar. Visst är det bra att söka lite på forumet först men oftast får man den infon man vill ha så utsrpridd och så mycket blandade intryck att det är svårt att hantera.

Tyvärr kan ja ginte hjälpa dig så mycket när det gäller gotaman 2010, har själv haft 08/09-modellen och den hade ingen rocker. Vad jag kan säga om den var att den gick bra i pist på stora storslalomskär men att jag tyckte den blev lite tungrodd i skogen efter rejält snöfall. Så nu har jag skaffat en katana på 183cm istället som känns mycket livligare. Gotaman var 190. Jag kan dock tänka mig att Rockern på nya gotaman har gjort underverk för den biten. Om du gillar att hoppa klippor och sådant skulle jag dock fundera lite på huruvida völkls nuvarande byggkvalité är att lita på. De bygger förbaskat trevlgia skidor, men som du kommer upptcäka om du söker lite på forumet så ser du att de går sönder lite för lätt....

völkl gotama
Har kört på mina nya gotama ett par veckor nu och kan sammafatta som följande:
-(för)lite rocker, märks knappt
-går som super G-lagg i pist och känns ngt klumpiga, i lössnö funkar de som förra Gotaman, dvs super.
-köpte med Schizo bindning och det känns rätt - skidan ändrar karaktär en hel del när man flytttar fram/bak bindning.
-DH-brättet verkar funka bra - var lite orolig att det skulle hugga.

völkl gotama
NATIVE sa:
-går som super G-lagg i pist och känns ngt klumpiga, i lössnö funkar de som förra Gotaman, dvs super.
Ingen större skillnad alltså? Hur känns de? Behövs det hög fart för att få upp spetsarna och få lite sväng på den?
Om det är så, då kunde dom ju plocka bort rockern tycker man...
Är det bara jag som tycker äldre Gotamor (08/09 och bakåt)är rena sjukbomberna när de ställs mot modernare skidor?

Tillbaka
Topp