Völkl Karma VS. Scott P3

Völkl Karma VS. Scott P3
det beror ju helt och hållet på vad du är ute efter.
men völkl karma är en sjukt bra allround känsla. men då ska du tänka på völkl bristande kvalite´och dess totalt döda åkkänsla. tunt belag.
scott P3 är ju en utprägla park skida som inte kanske är så bra i pist och offpist.

som allround skida är völkl bättre men kolla även på andra märken. alla gör bra skidor men prata med kunnig peronal på nån skidbutik och berätta vad typ av skida du är ute efter så hjälper dom dig på bästa sätt.

Völkl Karma VS. Scott P3
Völkl dålig kvalité......har kört Völkl i 6 år i rad utan några som helst problem! Och sedan säga att de är döda.....du måste prata om något helt annat märke eller inte veta vad du pratar om!

Völkl Karma VS. Scott P3
Völkl har jag heller aldrig hört att de skall ha stora kvalitetsproblem (även om jag faktiskt reklamerade ett par Gotama förra året pga materialfel, men jag inbillar mig att det inte hör till vanligheterna). Däremot har jag hört en del negativt om Scotts kvalité (även om det är några år sedan) och jag har dessutom haft ett par Scott som capen lossade på.
Völkl - tunna belag. Också ett konstigt rykte som jag inte tror stämmer (men egentligen vet jag inte säkert).
Det är mycket klyschor som går nu för tiden, som någon sa...

De som borde ha riktig koll på kvalitetetsproblem är väl skidbutiker och uthyrare med flera märken i sortimentet.

Völkl Karma VS. Scott P3
Saunuk har väl iaf erkänt dålig kvalité, har aldrig träffat nån som haft dem utan att de går sönder. Det är väl ofta så när etablerade tillverkare börjar göra friåkningsskidor att dom stöter på patrull, typ som Völkl som hade racing belag på sina offpistlagg i början

Völkl Karma VS. Scott P3
Vet inte var och hur du kör men tycker att du ska köpa Scott P3.
Har inte testat årets modell, bara förra årets. Den var dock grymt skön och kan inte tänka mej att dom blivit sämre tills i år. Dessutom har Scotten fått bättre i alla tester jag läst, lägg till att dom är snyggare och ovanligare så har du mina argument.

Lycka till med köpet !

Völkl Karma VS. Scott P3
Jag har tänkt köra allround.

Karman är väl mer en offpistskida kanske men på hemsidan står det att den är offpist/park/pipe, och det låter ju allround. Om karman lutar åt offpist hållet så lutar P3n brant åt park hållet. Det är min bild men ändra gärna på den.

Är det nån som vet hur Karman är i luften skulle det vara fint om nån skrev det, också hur P3n funkar i pist och puder.

Völkl Karma VS. Scott P3
Karman är ju över 1 cm bredare i midjan, så den kan väl anses som med allround. Å andra sidan är P3 en sjukt bra skida för parken. Sen funkar väl i princip alla skidor till pisten. ja, med undantag för några få då. men jag tror det oftast kräver riktigt höga farter för att känna skillnaden.

Völkl Karma VS. Scott P3
Karma så klart....
som alla andra Völkl kräver dom dock sin åkare... ingen "nybörjar" skida
köper nog ett par Karma själv i år, dvs om jag trötnar på mina Gotama eller mina g4:or.
Har man en gång börjat åka på Völkl så kan man inte sluta.

Völkl Karma VS. Scott P3
jag är 175cm och väger runt 66kg (påväg uppåt 70kg)

har kollat på p3an ett bra tag nu, kör med pistat, men vill börja jibba lite, är karman ett säkrare kort för mig då? eller är den för styv..?

Tillbaka
Topp