Völkl Katana oförändrad till 11/12?

Sockerfarsan

Aktiv medlem
Jag är omåttligt förtjust i årets Katana och vill verkligen ha ett par, samtidigt så kommer jag inte åka så mycket lagg i år och behöver egentligen inte nya skidor förän nästa vinter.

Är det någon som haft möjlighet att kika på nästa års prylar från Völkl? Är det dags att hamstra ett par Katana nu, eller kan jag lugnt vänta till hösten? Prylstress...

/M

Jo, dom gör om den till 7 point med dubbelkonkava belag och markers nya patenterade viscoelastiska dämpskikt mellan zirkoniumet och titanalet. Nya längder också, 172, 182, 192, 202, 212, 222, de två senare med tillägget W.N.T. (Will Never Turn)...
Ähh, jag har det lite segt idag....
Köp i år, dvs om det finns ngra kvar
/A

Stressigt på jobbet? :)

Tysken har kvar några par i min längd, men pluskan är januaritunn. Hade gärna handlat till hösten men det pratas om något i stil med 119 mm under foten, mer rocker och lite rakare form. Inte vad farsan Baloo vill ha. Eller jo, det vill jag visst ha, men det är inte alls vad jag behöver...

Får ha is i magen till Swesport...

Jafan, jag får väl hålla mig... Att hamstra lagg slutar ändå alltid med att jag tröttnat på dem innan säsongen ens börjat.

Och rånörden i mig blir nyfiken på skapelsen runt 4.52-4.58...

Förväntningssamhället...

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Vänta till mässorna så får du se. Jag vet men vill inte säga. Kan säga att det inte är Kina tillverkat..
Det här kanske är dagens I-landsproblem, men är du säker på att produktionen av Katana också flyttar till tyskland? Jag lyckades hitta katalogen och pressbilder för 11/12 (tack Google). Där står det "german engineering" på Kuro, Katana och nya 119 mm-skapelsen, medan det står "made in germany" på alla andra lagg.

Nu är det bestämt jag som har för mycket tid över...

/M

gzon68 sa:
http://mediadatabase.tck-sports.nl/voelkl/Brochures/Winter_2011-2012/11-12_Voelkl_WB_HR.pdf
:/

Och som svar på trådrubriken så ser det ut om +1 på allt på Katanan 1mm bredare 1cm längre och 1m större radie...
Shit, det där var intressant. Hendryx-principen blir mer och mer erkänd?

Gillade deras sett att beskriva de olika rocker-typerna, en universell metod kanske vore nåt?

Nope inte säker. Men den jag snackade med sade att förmodligen alla utom Kuro. Jag har för övrigt skidan som börjar på S..... ligger i min bil om någon vill testa. Tack Schweiz för den ;)

Hasse_Lindborg sa:
Jag har för övrigt skidan som börjar på S..... ligger i min bil om någon vill testa. Tack Schweiz för den ;)
Har du hunnit provköra själv? De ser ju festliga ut på papper, mer lattjo än matcho...

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Nope inte säker. Men den jag snackade med sade att förmodligen alla utom Kuro. Jag har för övrigt skidan som börjar på S..... ligger i min bil om någon vill testa. Tack Schweiz för den ;)
Shiron verkar ju grym! Den felande länken mellan Gotaman och Kuron. Jag kommer in för en titt när jag är i Funäs.

bjork52 sa:
Hasse_Lindborg sa:
Shiron verkar ju grym! Den felande länken mellan Gotaman och Kuron. Jag kommer in för en titt när jag är i Funäs.
Försent om du inte är här inom 36 timmar. Den åker tillbaka till Schweiz då..

Shiro är ju en skida som testligan i form av mig, MarkusO och xJONx har efterlyst ända sedan dom första testerna av Kuron för flera säsonger sedan. Mycket intressant. Den ligger helt rätt i bredd tycker jag. Jag trodde Völkl skulle släppa en skida i den breddkategorin redan året efter Kuron. Då tog iofs Katanan den rollen till viss del, men Kurons geometri är verkligen lyckad, och borde användas i något mindre. Du får rapportera sen Hasse, om knäna nu håller.

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
bjork52 sa:
Hasse_Lindborg sa:
Försent om du inte är här inom 36 timmar. Den åker tillbaka till Schweiz då..
Då sket det sig. Åkte därifrån för ca 36 timmar sedan. Till råga på det så verkar det också som om ni har fått ett lass med snö sedan dess.

Ok, är jag hjärndöd om jag överväger en Katana i 191 och en Shiro i 193. Inte antingen eller, utan både och...

Det logiska vore nog en Katana + Kuro eller Mantra + Shiro. Eller en Katana + en bra resa... :)

/M

Sockerfarsan sa:
Ok, är jag hjärndöd om jag överväger en Katana i 191 och en Shiro i 193. Inte antingen eller, utan både och...

Det logiska vore nog en Katana + Kuro eller Mantra + Shiro. Eller en Katana + en bra resa... :)

/M
Yepp ... hjärndöd eller bara onödigt stor plånbok. Shiro = Katana + Kuro. Det logiska är alltså Shiro + en bra resa!

;-) / MM

PS! Läste inte vad Hasse skrev ... han skriver så mycké ... men vi är överens! DS!

Senast ändrad:
Har för mig att Kuro och Shiro ska vara Kina tillverkat, och resten av freeride serien är hemflyttad, men tro inte alltför mycket på mig nu.

Tillbaka
Topp