MrsNorris
Ny medlem
Völkl Kiku vs Moment Bella
Hej alla glada! :D
Till vintern ska jag ha en förhoppningsvis alldeles underbar säsong i Val D'Isère, jag har dock ett problem: Vilka skidor ska få följa med på detta äventyr?
Letar efter ett komplement till mina Fischer RC4 Race SC som ju är en dröm i pisten, men inte riktigt gör rättvisa åt pudret som det förhoppningsvis kommer finnas mängder av. Har åkt en del off-pist förut, men är ingen expert och vill därför ha en skida att utvecklas på, och som ändå inte gör bort sig helt i pisten (om det nu går att få ihop...)
Just nu står det mellan Moment Bella och Völkl Kiku, verkar vara två ordentliga skidor
Har tyvärr inte hittat jättemycket om Bellan, någon som har koll på den? Det lilla jag har hört verkar dock positivt! Kikun verkar det vara bra tryck i, men kanske är jobbigt med en så "icke-förlåtande" skida? Den har dessutom dubbla svängradien mot vad jag är van vid, men det kanske fullrockern jämnar ut? Vad blir skillnaden mot Bellans lite kortare svängradie, och tip-camber-tail rocker?
All input är välkommen, ös på bara!
Är 164cm, typ 64kg. Har tänkt mig skidan runt 170cm.
Tack!!
Till vintern ska jag ha en förhoppningsvis alldeles underbar säsong i Val D'Isère, jag har dock ett problem: Vilka skidor ska få följa med på detta äventyr?
Letar efter ett komplement till mina Fischer RC4 Race SC som ju är en dröm i pisten, men inte riktigt gör rättvisa åt pudret som det förhoppningsvis kommer finnas mängder av. Har åkt en del off-pist förut, men är ingen expert och vill därför ha en skida att utvecklas på, och som ändå inte gör bort sig helt i pisten (om det nu går att få ihop...)
Just nu står det mellan Moment Bella och Völkl Kiku, verkar vara två ordentliga skidor
All input är välkommen, ös på bara!
Är 164cm, typ 64kg. Har tänkt mig skidan runt 170cm.
Tack!!