Völkl Ledge 07/08

Pmdawn

Ny medlem
Völkl Ledge 07/08
Har nu konvertaerat efter 8 säsonger på snowboard. Åkte Twintips 4 dar i Badgastein v7 ruggigt kul har dock åkt mycket skidor tidigare. Min åkstil är allmountain med fokus på lek i parken, offpist och glida i pisten. Testade 2 olika Armada lagg "Elray 176 och AR6 181" båda va riktigt sköna. Tänkte dock köpa ett par billagare lagg och åka in mig på nu i slutet på säsongen blir Kungsberget på Helgerna och Kittelfjäll över påsk, har hittat ett kap på Sport Conrad "Völkl Ledge 07/08 178 cm för endast 150 Euro" Jag är 180cm och väger 80 kg kommer dessa ha tillräckligt med pop för parken och även funka i offpisten i Kittelfjäll ska ta några helikopterlyft? Vilken bindning rekomenderas? Hur tillförlitliga är Sport Conrad nån som har erfarenhet? Vilka påslag kommer till? Tack på förhand....

Senast ändrad:
Völkl Ledge 07/08
jag har skidorna, väger lite mindre än dig och tycker dom fukar hyffsat bra överallt.:) och med bindningar bör du kanske satsa på en marker griffon eller jester.

Völkl Ledge 07/08
njaa, de e nog bra i parken men offpist vet jag inte... du kanske ska kolla på Ross Sas s3, 90 mm i midja(ok flyt i pudret oxå) och jibbskida! vad jag har läst och hört är SP mycket pålitliga, dock ska man inte beställa montering av dem då många fall av möglade skidor har uppstått( bindningen lossnar från skidan). Kör på Ross Scratch bindningen... 199 euro tror jag de var, inte så mycke dyrare ;)..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp