Völkl Ledge v.s Salomon Suspect

Eric_W

Aktiv medlem
Kollar på billiga lek/park/(lite)pist-lagg in för vintern.
Undrar om någon provåkt dessa i 08-09 modellerna och kan säga några ord om dem..

Völkl Ledge:
Klassas av völkl som en skida för medelgoda åkare, efter vad jag har fattat de som är det egentligen mer av en skida fär "avancerad åkning". Styvare än suspect, vilket gör den bättre i pist? Den har måtten 111 – 84 – 111 och är alltså symetrisk. Hur påverkar detta åkegenskaper?

Salomon suspect:
Vet inte så mycket om den. Hört något i stil med att den är mjukare och lekfullare? Ganska dålig i pist?! 122-86-115 är måtten

Att tänka på är att jag har både rejäla puderlagg och pistlagg.
Det jag är ute efter är alltså en skida att bara leka runt med. Ska hälst klara ett par carvingsvängar till parken, vara välbalancerade i luften och lekfulla.

Kommer köras mittmonterade.

av dom där två så skulle jag välja salomon suspect, för om skidan är symetrisk så är den ju lika bred över hela skidan och den blir helt värdelös i pisten, svår att svänga med ??

och att salomon skidan är snyggare !

kommi sa:
av dom där två så skulle jag välja salomon suspect, för om skidan är symetrisk så är den ju lika bred över hela skidan och den blir helt värdelös i pisten, svår att svänga med ??

och att salomon skidan är snyggare !
Hur menar du nu?
Jag skrev precis måtten på skidan.
(Delar du skidan på mitten ser bakre delen likadan ut som främre delen = Symetrisk)

Jag skiter förövrigt fullständigt i vilken som är snyggast. Jag vill veta vilken som fyller mina behov! :)

Armada kostar lite mycket danyboi. Dessutom har jag ju redan ett par armada.. typ ARG ;)

Back to topic:
Ingen som har någon rellevant kunskap i ämnet?

Tillbaka
Topp