völkl mantra 05/06

völkl mantra 05/06
fanns bilder på en rysk hemsida, tydligen så hade nån fått dom från visningen då generalagenten tagit in dom till återförsäljarna och lagt ut dom. eftersom dom inte fick visa bilderna försvann dom redan dagen efter och inga nya bilder har jag då sett...dom hade en riktig fetingtwintip som hette sumo iaf och nya gotaman var läcker utta bara sjutsingen :) karma hade också fått nytt utseende. tyvärr så kommer jag inte ihåg någon mantra, men den fanns säkert där också... bah nu ska jag sova.

völkl mantra 05/06
En annan sak, denna kan man uppröras lite grann över;
Talade just med Combisport http://www.voelkl.se/ som är svenska agenten för Völkl och de ville visst ha 7.000 kronor för Mantran ( utan bindning).

En snabb koll på www visade att Völkls rekomenderade utpris var € 599,95 = 5.515 kronor och att en tysk nätskidaffär säljer dem för ynka € 499 = 4.585 kronor (utan bindning) och upp till 5.780 kronor med bindning (frakt € 20)!

Exakt samma belopp gäller nya Gotaman på nätshoppen också!

Varför ökar priset med 53% i Sverige kan man fråga Combisport! Det gjorde jag också men de hade inget riktigt svar på det bara att det var närmare till fabriken - visst, max € 20 närmare!

völkl mantra 05/06
Mantra er visst noe sånt som 25-30% mykere enn gamle Explosive.

Tidligere i vinter fikk jeg teste neste års Blizzard Titan Pro. Den er veldig lik Explosive med målene 125-95-115, altså litt mer innsving og den var et lite hakk stivere også. Jeg tror også den bare kommer i 193 cm, akkurat passe altså :) Apropos pris så bruker jo Blizzard å være bedre enn de fleste.

völkl mantra 05/06
Jag har hört att (som Lok säger) Mantran är mjukare, den har också betydlig kortare svängradie än v-explosive. Det enda som egentligen är samma är midjemåttet på 95mm och den lilla twintipen. Baserat på detta tror jag knappast skidan är intressant för oss som älskade v-explosive, åtminstone inte som nån efterföljare.

völkl mantra 05/06
Mantran har exakt samma skärning som K2 Seth Pistols. Håller man upp dem mot varandra följs dom åt exakt undantaget baktailen som är liten på Mantra.

völkl mantra 05/06
fick tag på ett av de första par som combisport fick in i februari och körde på dem en månad i nordamerika i vinter. Mycke go skida. Mycket riktigt inte i närheten lika hård som explosiven men inte lika sladdrig som många andra skidor i kategorin. Lagom okvick och stabil skida i alla fören (gillar inte snabbsvängda grejer). körde 184 längden och jag tyckte det va kanon för mig 170+ 65 pannor. Många avrådde mig från att köpa skidan pga min ringa storlek men det va inga probs.
blev nån slags recension här men skitsamma

Tillbaka
Topp