Völkl RTM 79

Völkl RTM 79
Precis hemkommen från Vemdalen där jag provat nedanstående skidor.

Blizzard Brahma 180 cm: Riktigt skön skida, lånade den vid två tillfällen så åkte nog runt 4 timmar med den totalt. Funkade kalas när det var uppkört men var även kanon när jag testade den i nypistad backe. Hade egentligen velat testa 173 cm men den fanns inte, kan tänka mig att den kortare skidan är lite mer lekfull.

Völkl RTM 84 177 cm: Samma här, riktigt skön skida! Hade även här velat testat en kortare skida egentligen men trots att denna kanske är lite lång kändes den grym, inte svåråkt på något vis, snarare väldigt lättåkt. Kände att jag kunde pressa på riktigt bra, även i svart pist.

Nordica Enforcer 100 185 cm: Denna testade jag egentligen bara för att provåka något helt annorlunda. Är ju en för lång och bred skida med tanke på att jag i stort sett bara åker pist. Dom här tyckte jag var hemska i pisten, kändes som att åka runt med ett par Silja Line under pjäxorna, haha! Kändes riktigt tröga och livlösa. Kan dock tänka mig att denna i 177 cm hade upplevts helt annorlunda.

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att jag var riktigt nöjd med både Brahma och RTM 84 - måste ta mig en funderare. Men det kan nog bli kortare längder på skidorna trots att jag tyckte både kändes riktigt bra!

Tillbaka
Topp