Völkl Superspeed och liknande?

adi_dj

Ny medlem
Nu är det skidrea och jag har lite svårt att bestämma för vilken skida jag ska ha. Valet står mellan en Rossignol Bandit B1 och Fischer Rx-4.
Jag väger 104 kilo och åker uteslutande i pist. Pga min vikt behöver jag en ganska hård skida. Jag åker ofta rätt fort, dvs rätt stora svängar.
Är det någon "tungviktare" som har testat någon utav de här skidorna? Problemet innan för mig har varit att skidorna inte fäster så bra när det är lite isigt och brant. (för mjuka).
I butiken säger dem att rx-4 an är hårdare och ett bättre val för mig. Men jag vill gärna höra lite från folk som har testat dem.

Senast ändrad:
Du kommer nog tycka B1:an är för mjuk, garanterat tycker det känns som en rätt onödig skida att köpa eftersom det är en freeride skida med ouppdaterade mått.
RX4:an vill jag inte utala mig om den har jag inte testat, skulle kunna rekommendera en Völkl Superspeed i 182 om du vill ha en lugn skida fartstabil skida.

Livar upp min gamla tråd efter 4 år ;)
Jag har lite svårt att hitta superspeed skidorna (har inte släppt tanken att köpa dem)
Tänkte kolla vilka av dagens völkl är efterträdare till superspeed och om det finns några andra skidor med liknande egenskaper.

Tillbaka
Topp