völkl Wall eller Armada T-hall?

buzzlightyear

Ny medlem
Tjoho. har letat runt nu efter nya skidor. är 180 lång och väger 73kg,
fastnat på völkl wall och armada t-hall skidorna. skillnader på dessa och vilka bindningar bör jag ha på? och kanske vilken längd är bra att ha? har haft ett par 163 innan :O ska såklart åka park! tacksam för svar :)

Senast ändrad:
tjo!

jag glider faktiskt runt på völkl wall nu, men var inne på t-hall först.

till att börja med, är du 180 skulle jag inte rekommendera en skida kortare än 176.
Och skillnaderna jag känner till iaf, är att Wallen är symmetrisk, styvare(?)och har förstärkta stålkanter så den klarar rails och sånt bättre (tror de var så iaf)OBS! 100% mittenbindning som gäller!

så t-hallen är väl egentligen mer lekfull kort och gott, har ju dock inte åkt på den men de jag fick reda på när jag kikade runt förra säsongen.

Förövrigt så har jag Marker Griffon på mina Wall, och de tycker jag funkar jättebra. Men de sägs ju att Marker Jester är snäppet bättre än Griffon.
Tyvärr så är de allt jag kan säga, hoppas de bidrog till nått!:)

edit: kan ju nämna att jag är ca 173-175 nu och kör på 169or, sjukt nöjd med dom, bortsett från att dom nästan börjar kännas lite kort, men jag gillar långa skidor...
och att mina är använda nu i ca 1 år, åkt ca 4 gånger i veckan under skolveckor och ca 6-7 dagar under lovveckor, så mycket åkt. Har väl inte railat som en tok, men drar väl ett par åk på boxen om dagen iaf. Och skidorna ser enligt mig fortfarande bra ut!

Senast ändrad:
Aspebo:

Tack så mycket! jo ja har hört om marker jester. kollat på både griffon o jester. så blir väl någon av dom. blir väl så gott som mittmontering på t-hallen med skulle jag tro(?) men hmmmm.............. vilken ska man satsa på XD

om du nånsin ska ut i pisten smeker wall dom flesta twintips ganska skönt

om du ska raila behöver du inte bry dig. köp random pruttskida bara den är billig.

har wall -08, den är asskön både i park o pist, sen vet jag inte om det är nån skillnad på dom o 2010orna.. :p

en fråga jag kom på nu.. om jag beställer t-hall skidan av alpingaraget och skriver parkmontering. vart monterar dom då? blir det bra? blir det riktiga mitten på skidan då eller hur långt ifrån mitten? m.v.h

säg att du vill ha mitt-mitt så får du det. såklart..T-HALL!! ps det är en mjuk skida så ta längre längd man! jag e 180 och kör bra på 181 thall superstabilt och smooth all day:) lycka till

ConnyJMellgren sa:
säg att du vill ha mitt-mitt så får du det. såklart..T-HALL!! ps det är en mjuk skida så ta längre längd man! jag e 180 och kör bra på 181 thall superstabilt och smooth all day:) lycka till
säker på det? beställt 176cm :p och skrev parkmontering. kan ju ringa dom och ändra om jag vill, men blir inte det bra? en exakt mittmontering anser jag funka bäst på helt symmetriska skidor?

Senast ändrad:
t-hall är en grymt bra och fin skida, kolla annonser om du e sugen på ett par.

Alltså om du ska enbart köra park så är mitten det du ska ha även om skidan inte är helt symetrisk. :)

Tillbaka
Topp