Vuxna snowboardpolare sökes

allian

Medlem
Halloj!
Är en gubbe på 45-år som söker snowboardpolare för att dela brädåkningen med!

De flesta från barndomens kompisgäng har slutat att åka bräda eller har inte så mkt tid för att åka utför längre. Alternativt gillar de enbart att bränna pist.

Vore kul att träffa likasinnade, jag gillar att åka i Sverige men åker hellre till alperna o drömmer om Nordamerika.
Åker helt offpist o puder, men gillar även att köra lite park.
Sitter nu och kikar på resor med UCPA till Frankrike men även catski-resa till Nordmakedonien.

Skaffade även en splitboard förra året så skulle vilja gå mer topptur. Bor dock inte ultimat för dessa aktiviteter (Karlstad.

Hör av er, vet ja!

Halloj!

De flesta från barndomens kompisgäng har slutat att åka bräda eller har inte så mkt tid för att åka utför längre. Alternativt gillar de enbart att bränna pist.

Vore kul att träffa likasinnade, jag gillar att åka i Sverige men åker hellre till alperna o drömmer om Nordamerika.
Sitter nu och kikar på resor med UCPA till Frankrike men även catski-resa till Nordmakedonien.

Skaffade även en splitboard förra året så skulle vilja gå mer topptur. Bor dock inte ultimat för dessa aktiviteter (Karlstad.

Hör av er, vet ja!
Kom och åk lite rails med oss i örebro den 26e oktober! Vi har fått bygga en stor kulle bakom en ishall och kommer ha en arena för railåkning med tre olika alternativ. Box, pvc och rail.

/Linus 39

Här i Östersund finns ett inofficiellt brädgäng som åker spontant på fredagar och ibland organiserat till olika skidanläggningar.
I Karlstad har ni ju anständig åkning på nära håll (6 mil till Sunne, 30 mil till Norefjell)

Dra ihop något liknande i Karlstad vettja! (så kan ni få samma rabattkod på Scandinavian skipass: "brädklungan2425") ⭐

Halloj!

Hör av er, vet ja!
Yay!! Kom och häng i funäs! Flyttade hit för 2 år sen ungefär. 45 år från Karlstad här med.

Sitter i samma sits själv, men andra sidan landet ännu längre från berg (sthlm). Funderar på att boka UCPA snowboard off pist v5 i Val Thorens, eller någon av veckorna runt där. Häng på så vet vi att vi blir minst två svenska gubbar bland alla franska kids i gruppen! (medelåldern brukar väl iofs vara runt 40...)

Har också kikat på UCPA, det är absolut aktuellt. Har du åkt med dom förut? Ibland verkar ju standarden på boendet vara så där?!
Just nu är lutar det mer mot Catski i Nordmakedonien.😁

Har hunnit bli hela 57 år och då finns det inte många kompisar kvar som vill tura på splitboard eller knalla någon timme för det perfekta lössnöåket... Har skolat upp sonen på 15 och han har nu fått en egen splitboard inkl all lavinutrustning som jag hoppas att han ska gilla, men vill egentligen åka mycket mer. Särskilt i vinter när jag är mellan jobb och därför har all tid i världen. Funderade faktiskt på Scandinavian Skipass men rabattkoden ovan funkar inte för mig. Någon som har en annan?

Utgår för övrigt från Stockholm men hoppar på alla tillfällen till åkning som dyker upp...

Har hunnit bli hela 57 år och då finns det inte många kompisar kvar som vill tura på splitboard eller knalla någon timme för det perfekta lössnöåket... Har skolat upp sonen på 15 och han har nu fått en egen splitboard inkl all lavinutrustning som jag hoppas att han ska gilla, men vill egentligen åka mycket mer. Särskilt i vinter när jag är mellan jobb och därför har all tid i världen. Funderade faktiskt på Scandinavian Skipass men rabattkoden ovan funkar inte för mig. Någon som har en annan?

Utgår för övrigt från Stockholm men hoppar på alla tillfällen till åkning som dyker upp...
jorå: rabattkoden funkar. Testa igen (sista steget vid checkout)

Jag är också ut efter att öka mitt snowboard kompis nätverk. Är 46år, engelsk man som bor i Stockholm. Jag tänkte starta en Facebook grupp för folk som vill hänga lite på snowboard roadtrips till Kungsberget m.m. Till och med i de lekfull backarna runt Stockholm om det är bra snöförhållanden. Gilla mest offpisten och freestyle men kan leka i parken eller all Mountain. Resa varje år till Frankrike minst en gång.

Här är en länk till en fb grupp där vi kan posta upp om vi planera drar ut någonstans. Dela gärna med andra så bli vi förhoppningsvis många till slut.

Peace out 🤟
Tom

Halloj!

Hör av er, vet ja!
Gubbe blir aldrig såna som oss.
Jag bor numera i närheten av Romme och Bjursås, har planer på att köpa husbil till nästa säsong.

Tänkte försöka ta mig norröver östersund, Borgafjäll och kittelfjäll, helikopter i riksgränsen är en dröm som ska förverkligas.
Har hund, enda begränsningen. Därav husbil.

Drömmer också om alperna, toppturer. Så småningom.

Kite har du testat det?
Tänkte gå en kurs på Öland till sommaren, vilket är mina hemtrakter.

Hur som, hojta till om du befinner dig i Dalarna så kör vi!

Tillbaka
Topp