(wakeboard) Hur ska man gasa med båten?

Tacc0

Ny medlem
Jag har en 55 hs sportbåt..jag var ute och åkte wakeboard i da, mennär ja tästade så sket de sej de värkade som om min polare som körde båten inte gasa för fullt..har de någon betydelse hurman gasar i börgan?..

Varför ska det göra det för? Bara att dra jämt och inte slänga i max gas så går det galant!

lånar tråden för en fråga, tror ni att min 410cm långa båt med 25hk 2taktsmotor palla dra wakeboard?

Ha väldigt lång lina, ca 100 m. Sen gör du så att hela linan är slak när båten börjar gasa max. Då borde båten hinna upp i maxfart innan linan spänns, då flyger du upp med ett ryck!

Filleee sa:
lånar tråden för en fråga, tror ni att min 410cm långa båt med 25hk 2taktsmotor palla dra wakeboard?
de ska nog inte vara nå större problem, jag kör bakom en 6 meters med 30 hk eller en 3 meters med 18, båda funkar. Vågorna är det dock lite sämre med, men när det är spegelblankt är 18 hkn at föredra, den planar så man har INGA vågur på fattnet överhuvudtaget. Helt underbart! ;)

Beelzeboss sa:
Filleee sa:
de ska nog inte vara nå större problem, jag kör bakom en 6 meters med 30 hk eller en 3 meters med 18, båda funkar. Vågorna är det dock lite sämre med, men när det är spegelblankt är 18 hkn at föredra, den planar så man har INGA vågur på fattnet överhuvudtaget. Helt underbart! ;)
okeej, vågorna spelar inte så stor roll just nu, har bara åkt en gång :D

Filleee sa:
Beelzeboss sa:
Filleee sa:
okeej, vågorna spelar inte så stor roll just nu, har bara åkt en gång :D
Jo men vips så har du åkt 10 ggr och då märker du att vågorna kanske visst spelar roll..

testa kör med din båt sen har du ett snöre från din båt till en större båt sen så drar den båten din båt. då får du ju högra maxfart, sen så kmr den så kallade rep-kraften att inverka så du kommer kunna surfa omkring ;)

Jonathan_R sa:
testa kör med din båt sen har du ett snöre från din båt till en större båt sen så drar den båten din båt. då får du ju högra maxfart, sen så kmr den så kallade rep-kraften att inverka så du kommer kunna surfa omkring ;)
varför inte bara köra efter den stora båten då ?

Du kommer garanterat upp, lägg i växeln, vänta tills linan är spänd, gasa på men inte allt på en gång, liksom gasa lungt men det ska vara hela vägen ner till max gas. Vi har kört bräda och skidor efter både 15 och 18 hästars båtar, men det var länge sedan, nu kör man med en riktigt fin "modifierad till wakeboardbåt":D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp