Wakeboard rails/ramper

Quirren

Ny medlem
Wakeboard rails/ramper
Hejsan!
jag har en liten fråga angående byggandet av wake rails/ramper.
Någon som har byggt några som kan komma med tipps?
Bilder uppskattas gärna! :)

Sedan en annan liten fråga, behöver man skruva av fenorna på waken om man kör på rails/ramper?

Tack på förhand, ha en soft sommar!

Wakeboard rails/ramper
Ang. fenor på wakeboarden eller inte, så har jag funderat på samma sak. Borde väl förmodligen vara rätt smart o skruva av fenorna om man ska köra 50/50, annars lär det väl inte gå så bra. Dock vet jag inte hur wakeboarden för övrigt beter sig i vattnet utan fenor, har inte testat än. Kan tänka mig att det kan bli problem vad gäller stabilitet vid svängar och landningar etc..?

Wakeboard rails/ramper
PS. Sök på någon wakeboardsida istället (tex. wake.se eller wakeboard.nu) så hittar du säkert något du kan ha nytta av. Du får förmodligen bättre svar där också..

Wakeboard rails/ramper
vi byggde vårat så här. skruva av fenorna de är bäst och sen är det inte s stor skillnad på åkningen med lr utan fenor.

Wakeboard rails/ramper
haha jaså vadårå :O jorå den är faktiskt riktigt stadig. men de ska upp plywood på sidorna så den är inte klar än.

Wakeboard rails/ramper
itzzy sa:
haha jaså vadårå :O jorå den är faktiskt riktigt stadig. men de ska upp plywood på sidorna så den är inte klar än.
neh jag tänkte om man missade/gled av den på väg upp o ramlar in i hela konstruktionen ;) men om de ska på plywood på sidorna blir den nog nice!

Tillbaka
Topp