Washington, Mount Baker

Annders

Ny medlem
Washington, Mount Baker
Hej,

Kommer spendera 15 dagar i Washington för skidåkning i februari.
Tar gärna emot tips på orter, ställen att bo på, annat att se?
Någon som testat Catski i Stevens Pass?

/Anders

Washington, Mount Baker
Hör med
@glisseur han brukar påstå att han är där och åker lagg ibland.

(Alltid när jag frågar hur resan är, verkar han dock mest sitta på Star Bucks i Seattle och hinka Frappucino....)

Washington, Mount Baker
Annders sa:
Hej,

Kommer spendera 15 dagar i Washington för skidåkning i februari.
Tar gärna emot tips på orter, ställen att bo på, annat att se?
Någon som testat Catski i Stevens Pass?

/Anders
Hyrbil är ett måste. En dag i Seattle på in- eller hemresa rekommenderas. Missa inte att kolla in REI och Evo, två grymma skid- och outdoorbutiker. Kolla in Pike Place Market och köp rökt lax på burk. Skit i Starbucks bland alla japaner på andra sidan gatan. Tajma in en match med Seahawks i NFL om det går.

Mt Baker Bo i Glacier, ca 30 minuter från skidanläggningen. Finns matbutik, några restauranger och vattenhål. Morgonkaffet köper man på Wake n' Bakery. Käka frukost uppe på skidorten, helst på Heather Meadows om den är öppen. Missa inte heller afterskibärs på Tap Room på översta våningen på den lodgen. Och glöm för allt i världen inte stighudarna!

Stevens Pass Bra skogsåkning. Bo i Leavenworth. En Bayersk (!) temastad mitt ute på den amerikanska bonnvischan, komplett med bierstubens, lederhosen och ompa-ompa. Nej, jag skämtar inte. Grymt ställe. Släng in en dag i Mission Ridge som bonus och sväng inom Wenatchee och kläm en burrito på ett av alla mexarhak där.

Crystal Mountain Fint ställe. Litet med europeiska mått mätt men med bra terräng och sjuka vyer över Mt Rainier. Bo på skidorten eller nere i Greenwater.

Washington, Mount Baker

@Glisseur

Tack som fan, bra tips!
Bil har vi bokat, har man varit i USA tidigare så vet man att det är ett måste! ;)
Det blir nog till att börja i Crystal Mountain och leta sig uppåt!

Tillbaka
Topp